رئیس شورای شهر تهران:

شهر را بدون فروختن آن مدیریت کردیم

رئیس شورای شهر تهران گفت:مدیریت شهری در این مقطع یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود را از نظر کمبود منابع مالی سپری می‌کند و با این وجود از طریق کاهش هزینه‌های غیرضروری و چابک‌سازی مدیریت، بدون شهرفروشی و واگذاری سرمایه‌های شهر، هزینه‌های اداره شهر را تامین کرد.

شهر را بدون فروختن آن مدیریت کردیم
کد خبر: 466319
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۰۹:۳۴:۱۲

اعتمادآنلاین| محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران، در جریان دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: در سالروز اعلام حضور ویروس کرونا در ایران که در طول یکسال60 هزار فوتی و حداقل یک و نیم مبتلا داشت، امروز بررسی لایحه بودجه 1400 را در دستور کار شورا قرار دادیم.

او ادامه داد: مدیریت شهری در این مقطع یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود را از نظر کمبود منابع مالی بدلیل همزمانی رکود اقتصادی، تورم، کرونا و کاهش ارزش پول ملی، سپری می‌کند و با این وجود از طریق کاهش هزینه‌های غیرضروری و چابک‌سازی مدیریت، بدون شهرفروشی و واگذاری سرمایه‌های شهر، هزینه‌های اداره شهر را تامین کردیم. از این جهت از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تشکر ویژه دارم.

هاشمی ببا بیان اینکه منابع لایحه بودجه در مجموع بالغ بر 49 هزار میلیارد تومان است، گفت: بدون احتساب تبصره‌ها، منابع اصلی آن حدود 38 هزار میلیارد تومان است، این عدد در مقایسه با لایحه بودجه سال 1396، حدود نود درصد ظرف 4 سال، افزایش یافت در حالیکه آمار تورم رسمی کشور در این دوره بالاتر از 300 درصد بوده است و قدرت برابری ارز نیز در این دوره در برابر پول ملی، بیش از 700 درصد افزایش داشته است، و این نشان از کاهش هزینه‌های اداره شهر دارد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: رویکرد شورا در بررسی لایحه بودجه 1400 مدیریت شهری، برآوردهای واقعی و قابل تحقق از منابع بوده است و برهمین اساس کمیسیون بودجه، منابع لایحه را 1800 میلیارد تومان کاهش داده است که باید در صحن تصویب شود و به همین اندازه مصارف نیز باید کاهش یابد.

هاشمی با اشاره به ضعف شهرداری در تحقق بودجه غیرنقدی گفت: یکی از نقاط ضعف عملکرد شهرداری در سالهای اخیر، عدم استفاده از بودجه غیرنقد برای توسعه وعمران شهر بوده است که امیدواریم در فرصت باقیمانده سال 99 از این ظرفیت استفاده بیشتری بشود.

او ادامه داد: متاسفانه در دوران کرونا وبا وجود همه مشکلات و بار اضافه‌ای که به مدیریت شهری تحمیل گردید، دولت از منابع مصوب ستاد ملی کرونا، مبلغی را جهت جبران خسارتهای مدیریت شهری اختصاص نداد و امیدوارم شهرداری مساله اوراق مشارکت را دنبال کند و در این بخش در فرصت باقیمانده در بخش اوراق مشارکت ویارانه حمل ونقل عمومی تحولات مثبتی صورت پذیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها