کد خبر: 466360
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۰:۵۹:۲۷
| |

مجلس وزارت نفت را مکلف به اختصاص 4 میلیون تن قیر برای راه‌های روستایی کرد

مجلس شورای اسلامی وزارت نفت را مکلف کرد معادل ریالی 4 میلیون تن مواد اولیه قیر به صورت ماهانه برای آسفالت راه‌های روستایی، معابر شهرها، پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها و راه‌های بین مزارع، نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان، بیابان زدایی و انجام عملیات خاکپوش اختصاص دهد.

مجلس وزارت نفت را مکلف به اختصاص 4 میلیون تن قیر برای راه‌های روستایی کرد
کد خبر: 466360
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۰:۵۹:۲۷

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه با پیشنهاد «محمدحسین فرهنگی» عضو هیات رییسه مجلس مبنی بر افزایش دو میلیون تن مواد اولیه قیر به 4 میلیون تن در تبصره یک بند الحاقی یک ماده واحده موافقت کردند.

بر اساس تبصره یک بند الحاقی یک ماده واحده، در سال 1400 وزارت نفت مکلف است معادل ریالی چهار میلیون تن مواد اولیه قیر vb (وکیوم باتوم)، نفت خام را به قیمت فوب خلیج فارس با قیمت ارز اعلامی از سوی بانک مرکزی به صورت ماهانه به حساب اعلامی خزانه‌داری کل کشور نزد بانک مرکزی واریز نماید.

بر این اساس این مقدار قیر برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی، معابر شهرها، پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها و راه‌های بین مزارع، نوسازی مدارس و دانشگاه فرهنگیان و بیابان زدائی و انجام عملیات خاکپوش استفاده خواهد شد.

پیش از رای گیری مقدار تعیین شده قیر در لایحه 2 میلیون تن بود که بر اساس پیشنهاد فرهنگی نمایندگان به افزایش 4 میلیون تن موافقت کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها