نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

افزایش بودجه 1400 شهرداری، در ردیف‌های مشخص بودجه است

حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: امسال برخلاف سنوات قبل تصمیم بر این است ردیف‌های بودجه که در تبصره‌ها چه در حوزه درآمدهای عمومی و چه در حوزه درآمدهای اختصاصی پیش‌بینی می‌شود، در ردیف مشخصی در بودجه بیاید و یکی از دلایل افزایش کمی رقم کلی بودجه بدون مقایسه با قدرت خرید همین نکته است.

افزایش بودجه 1400 شهرداری، در ردیف‌های مشخص بودجه است
کد خبر: 466457
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در دویست و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران و درجریان بررسی لایحه بودجه سال 1400 شهرداری تهران حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ردیف های درآمدی لایحه 1400 ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه و سپس در کمیسیون تلفیق مطرح شد. امسال برخلاف سنوات قبل و بر اساس بخشنامه وزیر کشور که برای همه شوراهای شهر و روستا لازم الاجرا است، می بایست تمامی بار مالی تبصره های بودجه شهرداری‌های از جمله شهرداری پایتخت نباید به صورت باز باشد و آنچه در تبصره‌ها چه در حوزه درآمدهای عمومی و چه در حوزه درآمدهای اختصاصی پیش‌بینی می شود باید در ردیف مشخصی در بودجه بیاید. یکی از دلایل افزایش کمی رقم کلی بودجه بدون مقایسه با قدرت خرید همین نکته است.

وی با بیان اینکه تبصره ها در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است و در حال بررسی فصل سوم که فصل آخر در ردیف‌های هزینه ای است قرار داریم، گفت: مجموع درآمدها و منابعی که برای سال 1400 در کمیسیون تلفیق تصویب شده است عبارت از 48 هزار و 353 میلیارد و 376 میلیون و 482 تومان است که کل ردیف های درآمدی بودجه 1400 به حساب می‌آید.

وی درباره اجزای درآمدهای بودجه 1400 افزود: درآمدهای ناشی از عوارض عمومی 29 هزار و 765 میلیارد تومان، درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی 925 میلیارد تومان، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی شهرداری 487 میلیارد تومان،درآمد حاصل از وجوه و اموال شهرداری 777 میلیارد و 500 میلیون تومان، کمک‌های اعطایی دولت و سازمان های دولتی 2 هزار 261 میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای 7 هزار و 778 میلیارد تومان است. بر اساس ماده 101 قانون شهرداری 10 میلیارد تومان به عنوان منشا درآمدی در نظر گرفته شده است. همچنین درآمدهای حاصل از فروش اموال منقول 7 هزار و 685 میلیارد تومان، فروش اموال منقول و اسقاط 4 هزار و 500 میلیارد تومان، فروش سرقفلی 2 میلیارد تومان و ردیف سایر 76 میلیارد تومان است.

رسولی تاکید کرد: منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی و تسهیلاتی که شهرداری دریافت می‌کند، 5 هزار و 916 میلیارد تومان و همچنین وام های دریافتی هزار و 845 میلیارد تومان است.انواع اوراق مشارکت و اسناد و سهام و اجازه ای که بناست شورای شهر به شهرداری بدهد 4 هزار و 71 میلیارد تومان است.

رسولی با تاکید بر این که مجموع این سرفصل ردیف‌های درآمدی 48 هزار و 353 میلیارد و 376 میلیون و 482 تومان است، ادامه داد: این گزارش کلی کمیسیون تلفیق است. آن دسته از پیشنهادات اعضای شورا و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران که در کمیسیون برنامه و بودجه و نهایتا در کمیسیون تلفیق رد شده یا لحاظ نشده است، حق اعضای شورا و کمیسیون تخصصی است و قابلیت طرح در صحن را دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها