کد خبر: 466497
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۵:۵۴:۵۶
| |

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

هر رای به صندوق آرا، رای به امنیت و رفاه مردم است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مشارکت حداکثری را نشانه پایبندی مردم به نظام و متضمن مشروعیت مردمی آن دانست و گفت: هر رای به صندوق آرا، در واقع رای به امنیت و رفاه مردم است.

هر رای به صندوق آرا، رای به امنیت و رفاه مردم است
کد خبر: 466497
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۳ ۱۵:۵۴:۵۶

اعتمادآنلاین| عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مشارکت حداکثری را نشانه پایبندی مردم به نظام و متضمن مشروعیت مردمی آن دانست و تاکید کرد: «هر رای به صندوق آرا، در واقع رای به امنیت و رفاه مردم است».

کمتر از 4 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی است؛ چهارشنبه گذشته به مناسبت سالروز قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز علیه رژیم پهلوی، رهبر معظم انقلاب بار دیگر بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات تاکید کردند و فرمودند: «انتخابات هر چه پرشورتر، هر چه با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه باشد، اثرات و منافعش برای کشور و برای خود مردم بیشتر خواهد بود؛ و یقیناً به آینده‌ کشور کمک خواهد کرد».

رئیس‌جمهوری نیز در مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در مرقد امام(ره) و چند روز بعد، ضمن تاکید بر مشارکت حداکثری و بالای 70 درصدی، به دیدگاه رهبری درباره اهمیت انتخابات و مشارکت مردم اشاره و تاکید کرد: «مشارکت اهم است و انتخاب درست مهم؛ اصل حضور بیشینه مردم در انتخابات از هر فرع دیگری اولویت دارد و اهمیت این حضور حتی اگر با شکست جریان سیاسی خاص همراه شود، در صدر هر استراتژی انتخاباتی قرار دارد».

محمدکاظم انبارلویی درباره فواید و اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال آینده گفت: درادوار همه انتخابات بعد از انقلاب، میزان مشارکت، بالای 60 تا 70 درصد بوده که موید این است که مردم به حضور خود برای تصمیم‌سازی‌های کلان ملی اهمیت می­‌دهند.

وی افزود: نخستین فایده مشارکت حداکثری تضمین امنیت ملی و رفاه عمومی است؛ دشمنان نظام و انقلاب مترصدند که مشارکت پایین باشد و براساس آن توطئه­‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را محقق کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش و مسئولیت احزاب و جریان­‌های سیاسی برای تحقق این مشارکت معتقد است: «همه احزاب و گروه­‌ها باید اهتمام ویژه داشته تا مردم را به پای صندوق بیارورند؛ هرکس که حرف ناامیدکننده یا صحبت از ‌بی­‌فایده بودن صندوق رای کند، معلوم می­‌شود که علاقه­‌ای به سرنوشت این کشور ندارد».

وی ادامه داد: «در درجه دوم، اینکه چه کسی باید وارد صحنه رقابت انتخاباتی شود مهم است؛ ما باید آن کسی را که مردم انتخاب می­‌کنند، فارغ از اینکه مورد پسند ما باشد یا نه، نماینده کل ملت بدانیم؛ در واقع فرد منتخب (رئیس جمهوری آینده)، با هر میزان رای، رئیس‌جمهوری همه است؛ از این منظر همه فعالیت­‌ها باید معطوف به مشارکت بالای مردم در صحنه رقابت سیاسی سال آینده باشد».

سردبیر سابق روزنامه رسالت درباره شرایط خاص داخلی، منطقه­‌ای و بین­‌المللی کشور در آستانه انتخابات و اینکه حساسیت مشارکت در این دوره را دوچندان کرده، گفت: «البته تاکید بر حضور پرشور و بالای مردم در همه دوره‌های قبلی همیشه مطرح بوده زیرا ما همواره از طرف دشمنان مورد تهدید بوده­‌ایم؛ درست است که اکنون توانمندی نظامی ما این تهدیدها را دفع کرده اما نظام سیاسی مستقر در کشور باید مورد تائید ملی و رای مردم باشد زیرا مشروعیت مردمی نظام، دشمن را از هرگونه شرارات و ماجراجویی برحذر می­‌دارد.»

انبارلویی تاکید کرد: «این دوره نیز مانند دوره‌های گذشته، مساله حضور و مشارکت حداکثری که امام(ره) و رهبری بر آن تاکید داشتند، از این منظر ضرورت بیشتری دارد زیرا ما در میان یک پیچ تاریخی مهم قرار داریم؛ با درک چنین موقعیتی همه باید به پای صندوق‌های رای بیایند و در حقیقت رای آنها رای به نظام خواهد بود».

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش و وظیفه مسئولان برای مشارکت حداکثری مردم نیز معتقد است: «مسئولان باید با پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم و عمل به وعده­‌ها، مشارکت بالا را تضمین کنند. بخشی از مشکلات مربوط به ناکارآمدی مدیران و بخشی مربوط به توطئه­‌های دشمن است اما باید بدانیم به هرکس که رای دهیم سرنوشت کشور را دست او می­‌سپاریم.


وی افزود: «با نیامدن پای صندوق رای هیچ مشکلی حل نمی­‌شود؛ بهتر است از میان گزینه­‌ها، به آن کسی که تشخیص می‌دهند کارآمدی دولت را تامین می­‌کند رای دهند».

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها