کد خبر: 466548
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۰۸:۱۲:۴۸
| |

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین در انتخابات شرکت می کند

جبهه خلق برای آزادی فلسطین شامگاه یکشنبه رسما از مشارکت خود در انتخابات شورای قانونگذاری خبر داد.

جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین در انتخابات شرکت می کند
کد خبر: 466548
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۰۸:۱۲:۴۸

اعتمادآنلاین| کمیته مرکزی جبهه خلق برای آزادسازی فلسطین یکشنبه طی جلسه‌ای به بررسی آخرین تحولات فلسطین، خطرات پیش‌روی مسئله فلسطین و موضوع انتخابات پرداخت.

در این جلسه تصمیم گرفته شد که جبهه خلق طبق یک برنامه سیاسی مشخص و با تکیه بر مواضع اصولی خود در انتخابات آینده شرکت کند.

این مواضع به این ترتیب است:

نخست: مشارکت جبهه خلق در انتخابات هرگز به این معنی نیست که می خواهد در تثبیت معاهده شوم و فاجعه بار اسلو شریک باشد و نه اینکه پوششی برای نتایج و پیامدهای آن باشد و این جبهه هرگز با این معاهده همراهی نخواهد کرد، بلکه قاطعانه با آن مخالف است و با تمامی راهکارهای سیاسی، دمکراتیک و مبارزاتی با آن مقابله خواهد کرد.

دوم: هدف از مشارکت جبهه خلق در این انتخابات، تلاش برای تعدیل موازنه قدرت داخلی به منظور جلوگیری از تک روی و تصمیم گیری های یکجانبه برخی طرف ها و رقابت سیاسی با برخی رهبران با نفوذی است که همچنان به معاهده اسلو و پیامدهای آن پایبندند.

سوم: تعیین سند وفاق ملی و نتایج نشست های رهبران گروه های فلسطینی در بیروت و رام الله به عنوان مرجع سیاسی انتخابات، در مرحله کنونی پایین ترین حد توافق ملی است، هرچند بیانیه پایانی نشست گروه های فلسطینی در قاهره متضمن مصوبه های شورای ملی و مرکزی مبنی بر کنار گذاشتن اسلو و توقف همکاری امنیتی با دشمن به عنوان بخشی از مرجعیت سیاسی برای انتخابات نبود.

چهارم: یکی از اهداف مشارکت در انتخابات، تلاش برای فعال سازی سازمان آزادی بخش طبق سند وفاق ملی و برگزاری انتخابات جدید شورای ملی به طور یکپارچه و با مشارکت همگان به منظور احیای مسئله فلسطین با تمامی ابعاد ملی، عربی و بین المللی آن است.

پنجم: جبهه خلق قاطعانه مخالف به رسمیت شناختن اسرائیل و خواستار پس گرفتن اعتراف به این رژیم غاصب است و در این راستا تلاش خواهد کرد.

ششم: جبهه خلق با تکیه بر اصول خود مخالف هرگونه سازش سیاسی با هدف نابودی مسئله فلسطین است، کما اینکه مخالف بهره برداری از موضوع انتخابات برای ورود به مذاکراتی جدید با دشمن صهیونیستی در سایه روی کار آمدن دولت جدید آمریکا است که این تلاشی دیگر در راستای نابودی مسئله فلسطین خواهد بود.

هفتم: جبهه خلق به دفاع از حقوق کامل فلسطینیان در داخل و خارج در عرصه سیاسی و مبارزاتی ادامه می دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواسط ژانویه گذشته با صدور فرمانی زمان برگزاری انتخابات در فلسطین در 3 مرحله را اعلام کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها