رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خیال مجلس را راحت کرد؟ / واعظی: قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی از پنجم اسفند اجرا می‌شود

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: ما به صورت صریح اعلام کردیم قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی باید اجرا شود و از پنج اسفند این کار انجام خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خیال مجلس را راحت کرد؟ / واعظی: قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی از پنجم اسفند اجرا می‌شود
کد خبر: 466615
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۰:۱۰:۱۵

اعتمادآنلاین| محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اجرای قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی گفت: ما به آژانس اعلام کردیم که در ایران، دولت و همه مسئولان متفق القول هستند که قانون اقدام رهبردی برای لغو تحریم‌ها باید اجرا شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: کشوری که به دموکراسی اعتقاد دارد وقتی مجلس، قانون را تصویب می‌کند آن قانون لازم‌الاجراست.

وی گفت: هیچ بهانه‌ای را برای طرف‌های مقابل برجام نگذاشتیم که از ما بخواهند قانون را اجرا نکنیم و قانون باید در پنجم اسفند اجرا شود.

واعظی افزود: به عنوان عضو آژانس همکاری‌هایی برای نظارت داشتیم که اعلام شد به آن‌ها پایبند هستیم، زیرا فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است و موضع رسمی کشور است که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و نظارت‌هایی که در چارچوب پادمان باشد می‌پذیریم.

وی تصریح کرد: مذاکرات بسیار موفقی داشتیم و با توافقی که انجام شد به فرمول رسیدیم که هم قانون مجلس محترم شمرده و اجرا شود و از طرف دیگر نظارت‌های آژانس نه بر اساس پروتکل الحاقی بلکه بر اساس پادمان و روابط ایران و آژانس برقرار باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: کل تحریم‌های که در ارتباط با برجام بوده و 1600 تحریمی که ترامپ در 4 سال اعمال کرده باید برداشته شود.

وی بیان کرد: روز شنبه وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که فشار‌های حداکثری شکست خورده و به هیچ وجه نباید با ایران با زبان تحریم صحبت کنیم و این موضوع کارایی ندارد.

واعظی با بیان اینکه اقتصاد باید خود را برای شرایط جدیدی مشابه سال‌های 95 و 96 و ارتباط با دنیا آماده کند گفت: امروز دنیا از رفتن ترامپ خوشحال است و باید از ایران هم تشکر کنند، زیرا ایران با مقاومت خود در مفتضح کردن ترامپ و سیاست‌های او و رای نیاوردنش نقش و سهم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها