کد خبر: 466691
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۳:۳۲:۰۲
| |

رستمی در تلاش برای رسیدن به المپیک توکیو

کیانوش رستمی ملی پوش با سابقه وزنه برداری در فینال این دوره از رقابت‌ها توانست مقام اول دسته 96 کیلو را کسب کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این ملی پوش قصد دارد در مسابقات آسیایی در دسته 89 کیلوگرم وزنه بزند تا شانس حضورش در المپیک توکیو را افزایش دهد.

رستمی در تلاش برای رسیدن به المپیک توکیو
کد خبر: 466691
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۳:۳۲:۰۲

اعتمادآنلاین| فینال لیگ برتر وزنه برداری از 28 بهمن تا 1 اسفند به میزبانی استان خوزستان (اهواز) برگزار شد که در نهایت تیم‌های گهر زمین سیرجان، ملی حفاری و فولاد خوزستان به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

کیانوش رستمی ملی پوش با سابقه وزنه برداری در فینال این دوره از رقابت‌ها توانست مقام اول دسته 96 کیلو را کسب کند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این ملی پوش قصد دارد در مسابقات آسیایی در دسته 89 کیلوگرم وزنه بزند تا شانس حضورش در المپیک توکیو را افزایش دهد.

علی جباری مربی تیم ملی بزرگسالان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این خصوص اظهار کرد: کیانوش رستمی در فینال لیگ رقابت خوبی با رضا دهدار داشت. رستمی وزن بدنش را کاهش داده و تصمیم بر این داشت که در مسابقات کلمبیا که کنسل شد در وزن 89 وزنه بزند اما به چه دلیل؟ به خاطر امتیازات المپیک می‌خواهد یک دسته پایین تر بیاید تا با رکورد مجموع خوب بتواند سهمیه را کسب کند؛ یعنی او می‌خواست هم در کلمبیا هم در مسابقات آسیایی در این دسته شرکت کند. حالا مسابقات کلمبیا کنسل شد و قرار است در ازبکستان در این وزن حضور پیدا کند؛ به همین دلیل نسبت به هفته اول لیگ حدود 6 کیلو رکوردش کمتر شد چون کاهش وزن داشت.

او افزود: کیانوش رستمی اگر بخواهد در دسته 89 شرکت کند باید رکورد قابل توجهی ثبت کند یعنی حداقل 395 تا 400 کیلو مجموع رکوردش باید باشد و منتظر نتایج بقیه رقبایش در وزن 96 از جمله سهراب مرادی باشد.

رستمی در حال حاضر وزن خود را کم کرده تا شانس کسب سهمیه را داشته باشد و در صورت این اتفاق باز باید برای حضور در المپیک وزن خود را به 96 برساند و این تغییر وزن‌ها موجب آسیب می‌شود. چه تدابیری براین کار انجام شده؟ جباری در پاسخ به این سوال تصریح کرد: قطعا درست است اما خب کیانوش در 6 ماه دوم هیچ امتیازی کسب نکرد از جمله در تایلند. تمام وزنه برداران از 6 مسابقه گزینشی 4 مسابقه امتیازشان حساب می‌شود اما رستمی و مرادی یک مسابقه را از لحاظ امتیازی از دست دادند و سه مسابقه برایشان باقی مانده است.

مربی تیم ملی در ادامه گفت: بالطبع با کاهش وزن نتیجه گیری در مسابقات 96 کیلو هم در آینده سخت می‌شود و بدن افت می‌کند اما با توجه به اینکه مسابقات آسیایی گزینشی است رستمی تصمیم گرفت به 89 کیلو بیاید. به هر حال رستمی تصمیم نهایی را خودش گرفته و آخرین شانسش را می‌خواهد امتحان کند. حتما شرایط را در خودش سنجیده که در این وزن شرکت کند و تیر آخرش را هم رها کند. کاهش وزن کیانوش کاملا اصولی و با برنامه است و با پزشک تغذیه هماهنگ است. در هر صورت باید ببینیم عملکردش در مسابقات چگونه است.

علی جباری با اشاره به برگزاری اردوی تیم ملی و مثبت شدن تست سرمربی تیم گفت: شرایط خوبی در اردو حاکم بود و چند بار هم تست دادیم، متاسفانه برخواه روز آخر جواب تستش مثبت شد و سریع از بچه‌ها هم تست گرفتیم و خوشبختانه منفی بود.

او در خصوص اینکه گفته می‌شود در جواب تست‌ها پنهان کاری شده و برخی از ملی پوشان هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند تصریح کرد: من از طرف خودم می‌گویم این طور نیست و پنهان کاری برای دوری از حاشیه انجام نشد. ما همان زمان که تست سرمربی مثبت شد حتی باشگاه‌ها هم از ملی پوشانشان تست گرفتند و منفی بود. بالاخره این ورزشکاران خانواده دارند اگر جواب مثبت بود ما نمی‌گذاشتیم بعد از اردو به خانه بروند و باید قرنطینه می‌شدند.

او همچنین با اشاره به برگزاری فینال لیگ در اهواز که وضعیت قرمز دارد گفت: مسابقات خیلی سخت گیرانه انجام شد که البته باید هم همین طور باشد. در سالن هیچ کس را به جز ورزشکاران و مربیان راه نمی‌دادند و همه موارد کاملا رعایت شد.

علی جباری در پایان صحبت‌های خود در مورد رکوردهای پایین وزنه برداران رده سنی جوانان در لیگ برتر و در خطر بودن آینده این رشته تصریح کرد: سرمربی جوانان در این مورد صحبت کند بهتر است اما این را باید بگویم که بعد از بازی‌های آسیایی بهداد سلیمی و سعید علی حسینی از وزنه برداری خداحافظی کردند با این حال الان وزنه برداران خوبی داریم؛ مثلا حسین سلطانی که یکی دوسال است وارد بزرگسالان شده و یا رسول معتمدی که خیلی خوب کار کرده؛ البته قبول دارم در برخی اوزان دچار ضعف هستیم. میانگین سنی وزنه برداران ما پایین آمده و مطمئن باشید بعد از المپیک و مسابقات آسیایی پایین تر هم می‌آید. ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم یک وزنه بردار جوان الان رکوردهای سهراب مرادی را کسب کند؛ چند سال طول می‌کشد به این رکوردها برسد. ما نفراتی داریم که می‌توانند آینده وزنه برداری را تضمین کنند.

منبع: جی پلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها