معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت:

نمی‌دانیم چه کسی به مسافران عتبات ویزا می‌دهد

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با تأکید بر اینکه مرزهای زمینی بین ایران و عراق بسته است و سفر زیارتی انجام نمی‌شود، گفت: نمی‌دانم مسافران عتبات از کجا مجوز می‌گیرند. 

نمی‌دانیم چه کسی به مسافران عتبات ویزا می‌دهد
کد خبر: 466694
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۳:۳۶:۰۵

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که آیا کاروانی زیر نظر سازمان حج و زیارت عازم عتبات عالیات شده است؟ گفت: خیر.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا عراق ویزای زیارتی برای مردم ایران صادر می‌کند؟ گفت: مسئولان عراقی به ما گفته‌اند که ویزای زیارتی صادر نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام رحمانی در واکنش به انتقاد شدید وزیر بهداشت از سفرهای زیارتی، گفت: تمامی مرزهای زمینی بین ایران و عراق بسته است، چه برای رفت و چه برای بازگشت و فقط هفته‌ای دو پرواز بین ایران و عراق انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: افرادی هم که به صورت هوایی به عراق می‌روند یا می‌آیند زائر نیستند. متأسفانه یک بام و دو هوای وزارت بهداشت باعث شده این حجم از مسافر از عراق به ایران بیاید اما وقتی ما می‌گوییم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود زائر ببریم وزارت بهداشت با این مسئله مخالفت می‌کند و گفته‌اند با توجه به شرایط بد عراق اصلاً چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم اما اکنون عده‌ای به صورت هوایی به عراق می‌روند و تعدادی از عراق به ایران می‌آیند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اینکه این تعداد از افراد چگونه ویزا می‌گیرند، از کجا ویزا می‌گیرند و اینکه چه کسی از این افراد تست کرونا می‌گیرد، معلوم نیست.

وی تصریح کرد: کاروان‌های سازمان حج و زیارت از اسفند سال گذشته تاکنون هیچ گونه سفر زیارتی انجام نداده‌اند و تعطیل هستند و نمی‌دانم این افرادی که می‌روند از چه کسی مجوز می‌گیرند.

یادآوری می‌شود، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز چهارم اسفندماه، در نوزدهمین آیین پویش ره سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به توقف یک اتوبوس در مرز با عراق و کشف موارد کرونا مثبت در آن، از عدم برخورد با پروتکل‌شکنان و انجام برخی سفرها انتقاد کرد و گفت:‌ چرا کادر درمان باید تاوان ندانم کاری سایرین را بدهند.

منبع: ایکنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها