محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات‌رییسه مجلس مطرح کرد:

تأکید مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأکید مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است، گفت: برخی نمایندگان پیگیر استفساریه‌ای پیرامون این قانون هستند.

تأکید مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها
کد خبر: 466729
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۴ ۱۵:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأکید مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است، اعلام کرد: برخی نمایندگان پیگیر استفساریه‌ای پیرامون این قانون هستند.

محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: پیش از رسمی شدن جلسه صبح امروز، تعدادی از نمایندگان درخواست کردند که در قالب توافق بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مباحثی در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هنگامی که موضوع بودجه در دستور کار باشد، نمی‌توان به موضوعات دیگر وارد شد و تنها به استناد تبصره ماده (183) آیین‌نامه داخلی مجلس موارد فوری و اضطراری را می‌توان در دستور کار قرار داد. به استناد تبصره ماده (183) موضوع توافق مذکور در دستور کار مجلس قرار گرفت تا با استناد به ماده (234) در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: پایان وقت اداری فردا، زمان توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است و بر اساس قانون باید تکلیف این موضوع روشن شود و در نهایت 221 نماینده موافقت کردند که ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره توافق صورت گرفته اجرا شود.

فرهنگی تصریح کرد: آنچه مهم است، تأکید مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و دولت و مسئولان آژانس و سازمان انرژی اتمی باید آن را اجرا کنند.

وی گفت: طرف‌های مقابل نیز اظهارات متناقضی را عنوان کردند اما هیچ گام جدی برنداشتند. لذا مجلس اصرار دارد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا شود و از انجام هرکاری که مغایر با اجرای قانون است، ممانعت به عمل آید.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی نمایندگان پیگیر استفساریه‌ای پیرامون قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستند مبنی بر اینکه با توجه به این قانون امکان اتخاذ چنین تصمیمی از سوی سازمان انرژی اتمی و دولت وجود دارد یا خیر؟

فرهنگی افزود: البته در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده و مشخص نیست که در جلسه فردا به صورت علنی یا غیرعلنی به آن پرداخته شود چرا که ما با محدودیت موضوع رسیدگی به بودجه در جلسات صحن علنی مواجه هستیم.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه 1400 در مجلس، گفت: با توجه به حجم پیشنهادات، ممکن است که دو الی سه هفته جلسات بررسی بودجه به طول بینجامد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها