تیم ملی شمشیربازی به دنبال برگزاری اردوی مشترک

پیمان فخری سرمربی تیم ملی سابر، درباره احتمال لغو رقابت های بین المللی شمشیربازی و برنامه تیم ملی ایران گفت: مطمئنا اردوی مشترک برگزار می کنیم هم بازیکن خارجی به ایران دعوت می کنیم و هم خودمان به اردوی مشترک خارجی می رویم.

تیم ملی شمشیربازی به دنبال برگزاری اردوی مشترک
کد خبر: 466795
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۰۸:۱۳:۱۷

اعتمادآنلاین| پیمان فخری در مورد پیش بینی عملکرد سابریست های ایران در جام جهانی مجارستان پس از دوری یک ساله ای که از مسابقات بین المللی داشته اند، بیان کرد: اردوی برون مرزی برای سابریست ها نتوانستیم تدارک ببینیم و علت آن هم حفاظت از سلامتی ملی پوشان و مشکلات سفر بود. این در حالی است که خیلی از کشور ها اردوی مشترک برگزار کردند.


او ادامه داد: جام جهانی بوداپست خیلی برای ما مهم است چون اشتباهات ملی پوشان مشخص می شود. شاید باور نکنید اما در مسابقه درون اردویی صحنه هایی را دیدم که سه ماه گذشته در حین تمرینات چنین صحنه هایی را ندیده بودم. چون مسابقه بود و استرس داشتند، اشتباهاتشان مشخص شد. البته خیلی خوشحالم این اتفاق در مسابقه درون اردویی رخ داد. برای جام جهانی بوداپست نیز این پیش بینی را می کنم که بازی ها سخت باشد. البته در جام جهانی بوداپست دنبال نتیجه نیستم و بیشتر به دنبال این هستم ملی پوشان بعد از مدت ها میدان ببینند.


حضور سابریست های جوان در بخش تیمی جام جهانی بوداپست

فخری با اشاره به اینکه دنبال ارتقاء رنکینگ تیمی سابر ایران نیست، تصریح کرد: قبل هم گفته ام براساس تصمیم تاکتیکی که گرفته ام سعی می کنم با رنکینگ شش یا هفت در المپیک حضور پیدا کنیم. بنابراین در جام جهانی بوداپست هم جوانانم در بخش تیمی شرکت می کنند و اصلا به دنبال ارتقاء رنکینگ تیمی نیستم.

سرمربی تیم ملی سابر در پاسخ به این پرسش که در مسابقات پیش رو به دنبال این است که سابریست ها نتایج انفرادی بهتری نسبت به گذشته کسب کنند، تاکید کرد: در مسابقات دیگر دنبال این هستیم در بخش انفرادی نتیجه خوبی بگیریم. شمشیربازان از جام جهانی بوداپست باید خیلی خوب بازی کنند. البته برای بوداپست نمی خواهم خیلی به آنها فشار بیاورم اما بعد از مجارستان دنبال ارتقاء رنکینگ انفرادی هستیم و نیاز داریم که ارتقاء رنکینگ انفرادی داشته باشیم. امیدوار هستم مسابقات هم برگزار شود.

استراتژی فخری در صورت لغو مسابقات بین المللی


او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه احتمال لغو مسابقات بعد از مجارستان وجود دارد، گفت: بله. پیش بینی هست که لغو شوند. جام جهانی مجارستان هم تحت تدابیر شدید برگزار می شود و فدراسیون جهانی مجبور است این مسابقات را برگزار کند تا پرونده کسب سهمیه المپیک را ببندد. بعد از عید نوروز مسابقات کره جنوبی، مادرید و مسکو را داریم که شاید یکی از آنها برگزار شود و آن هم برای این است که ورزشکاران المپیکی آمادگی پیدا کنند. امیدوارم تمام مسابقات برگزار شوند چون هر چه بیشتر در مسابقه شرکت کنیم برای المپیک آماده تر می شویم.

فخری در مورد اینکه در صورت لغو مسابقات، چه برنامه ای برای آماده کردن سابریست های المپیکی دارد، تصریح کرد: مطمئنا اردوی مشترک برگزار می کنیم هم بازیکن خارجی به ایران دعوت می کنیم و هم خودمان به اردوی مشترک خارجی می رویم. شک نکنید این کار را انجام می دهیم و این کار را قبل از المپیک ریو نیز انجام دادیم.

کشورهای صاحب نام مد نظر فخری برای برگزاری اردوی مشترک

سرمربی تیم ملی سابر در پاسخ به این پرسش که رایزنی با کشورها برای برگزاری اردوی مشترک داشته است، گفت: هنوز رایزنی نکرده ایم اما با توجه به ارتباط هایی که خودم با شمشیربازان خوب دنیا دارم، مشکلی برای رایزنی نیست و تدارکاتی را خواهیم داشت . 100درصد هم با کشورهای صاحب نام اردو خواهیم گذاشت.

خوشحالی سرمربی از برگزاری لیگ

فخری در مورد کیفیت لیگ نیز گفت: لیگ تنها مسابقه سال 99 بود و خوب هم برگزار شد.ما هر چه تمرین کنیم تا مسابقه ندهیم فایده ای ندارد و خوشحالم لیگ برگزار شد و ملی پوشان در شرایط مسابقه قرار گرفتند. از طرفی باعث شد شمشیربازان دیگر هم به تکاپو بیفتند. باید از اسپانسر ها تشکر کرد که در این شرایط بد اقتصادی حمایت کردند. پروتکل ها هم رعایت شد و از آنجا که خودم عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش هستم و مطلع هستم خوشبختانه لیگ شمشیر مشکلی نداشته و اتفاقی برای کسی نیفتاده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها