نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند؛

کاهش 50 درصدی پول برق روستاهای فاقد گاز در سیستان و بلوچستان

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند پول برق روستاهای فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان 50 درصد محاسبه خواهد شد.

کاهش 50 درصدی پول برق روستاهای فاقد گاز در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 466872
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۱:۱۲:۳۴

اعتمادآنلاین| در نوبت اول جلسه صحن علنی امروز سه شنبه 5 اسفند مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1400، نمایندگان مجلس با بند (هـ) تبصره 6 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (هـ) تبصره 6 لایحه مذکور؛ مطابق ماده (12) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار (2000) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار (1000) ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار (10.000) ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای 160185 و 160186 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه ‌‌درصد (50%) می‌باشد. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

براساس این مصوبه وزارتخانه های نفت و نیرو به صورت ماهانه این مبلغ را برداشت و برای بیمه کردن مشترکان واحدهای مسکونی و تجاری هزینه خواهند کرد.

همچنین براساس موافقت نمایندگان با پیشنهاد حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس، پول برق روستاهای فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان 50 درصد محاسبه خواهد شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها