کد خبر: 466941
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۴:۵۸:۱۳
| |

هند به نخست‌وزیر پاکستان اجازه عبور از حریم هوایی کشورش را داد

نخست‌وزیر پاکستان از طریق هند، به سریلانکا پرواز می‌کند تا به مدت دو روز که از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود، در این کشور جزیره‌ای اقامت داشته باشد.

هند به نخست‌وزیر پاکستان اجازه عبور از حریم هوایی کشورش را داد
کد خبر: 466941
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۴:۵۸:۱۳

اعتمادآنلاین| منابع در دهلی نو به سازمان‌های رسانه‌ای گفتند مقامات پس از درخواست اسلام‌آباد در مورد استفاده از حریم هوایی هند برای این سفر، مجوز آن را داده‌اند.

پاکستان دو مرتبه از دادن اجازه به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند برای استفاده از حریم هوایی پاکستان، امتناع کرده بود: زمانی که مودی در سپتامبر 2019 به آمریکا و در اکتبر 2019 به عربستان سعودی سفر می‌کرد.

اسلام‌آباد به نقض ادعایی حقوق بشر در کشمیر به عنوان علت رد درخواست، ارجاع داده بود.

تیرگی روابط بین دو کشور همسایه هند و پاکستان، در این حوزه غلبه پیدا کرد. هند، رد مجوز پرواز وی‌آی‌پی را از طریق شکایت در سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی پیگیری کرد.

امتناع پاکستان به منزله انحراف و تخطی پروتکلی تلقی شد که امر می‌کند کشورها باید اجازه استفاده از حریم هوایی خود برای سفر رئیس جمهوران دیگر کشورها را بدهند.

با این وجود، پاکستان نه تنها مانع عبور نارندرا مودی شد، بلکه از پذیرش عبور "رام نات کوویند"، رئیس جمهور هند از حریم هوایی خود در سپتامبر 2019 در مسیر عزیمت به ایسلند نیز ممانعت به عمل آورد.

سفر عمران‌ خان به سریلانکا، با جدال در مورد لغو سخنرانی وی در پارلمان این کشور همراه شد که از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

کومبو گزت، رسانه سریلانکایی گزارشی را با عنوان "سریلانکا با لغو سخنرانی خان در پارلمان، از درگیری با هند جلوگیری کرد" منتشر کرده بود. این گزارش حاکی از آن بود که کشور سریلانکا نمی‌تواند زمانی که در "تله بدهی" چین گیر افتاده، در مورد روابط خود با هند ریسک کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها