کد خبر: 466983
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۹:۴۳:۵۸
| |

مدیر حوزه شهردار و سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد:

90 درصد از ساخت و سازی های غیرمجاز در استان گیلان غیربومی هستند

مرتضی عاطفی، مدیر حوزه شهردار و سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، با بیان اینکه هر گونه تخریب از سوی شهرداری با هماهنگی شورای تامین و دستگاه های قضایی انجام می گیرد، عنوان کرد : تخریب این واحد مسکونی به دلیل ساخت غیرمجاز با رای کمیسیون ماده 100 شامل سه عضو نماینده استانداری، شورای اسلامی و قاضی دادگستری انجام گرفته است ضمن اینکه رای این کمیسیون مبنی بر تخریب به سازنده این واحد مسکونی اعلام شده بود.

90 درصد از ساخت و سازی های غیرمجاز در استان گیلان غیربومی هستند
کد خبر: 466983
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۹:۴۳:۵۸

اعتمادآنلاین| مرتضی عاطفی با بیان اینکه هر گونه تخریب از سوی شهرداری با هماهنگی شورای تامین و دستگاه های قضایی انجام می گیرد، عنوان کرد : تخریب این واحد مسکونی به دلیل ساخت غیرمجاز با رای کمیسیون ماده 100 شامل سه عضو نماینده استانداری، شورای اسلامی و قاضی دادگستری انجام گرفته است ضمن اینکه رای این کمیسیون مبنی بر تخریب به سازنده این واحد مسکونی اعلام شده بود.

وی عدم برخورداری از استحکام بنا را یکی از دلایل تخریب این واحد مسکونی با توجه به رای کمیسیون ماده 100 عنوان کرد و افزود: سازنده این واحد مسکونی اعتراض خود را انجام داد اما در نهایت به تخریب این واحد مسکونی رای داده شد.

عاطفی با بیان اینکه واحد مسکونی یاد شده در زمین نسقی احداث شده بوده و در زمان تخریب انشعاب آب، برق و گاز نداشته است، خاطر نشان کرد: همه واحدهای این واحد مسکونی خالی از سکنه بود.

وی با اشاره به موضوع مافیای سازندگان غیرمجاز و اینکه این افراد با جان و مال مردم بازی می کنند، عنوان کرد : 90 درصد از ساخت و سازی های غیرمجاز در این استان غیربومی هستند که در استان خودشان اجازه چنین ساخت و سازهایی به هیچ وجه داده نمی شود.

شهردار رشت در کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و فوری با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری غیر مجاز هم پیش از این تاکید کرده بود که ما در مقابل مافیای خلاف سازی قرار داریم، سالها شاهد خلاف سازی آدم های دانه درشت و خاص هستیم و این افراد به دلیل زیاده خواهی که دارند به دنبال خلاف سازی می روند.

سید محمد احمدی منفعل بودن در مقابل خلاف سازان را نادرست خوانده و گفته بود : باید در مقابل ساخت و سازهای خلاف ایستاد، برخی از خلاف سازان به دلیل عدم رعایت ضوابط و اصول ساخت و ساز در حال بازی با جان و مال مردم هستند.

وی با بیان اینکه 6 هزار حکم تخریب روی میز شهردار است، خاطر نشان کرد: شهرداری رشت 1450 مورد جلوگیری از خلاف برای املاک دارای پروانه و 12 هزار و 75 مورد مشابه برای املاک نسقی داشته است.

صبح روز دوشنبه فیلمی در این رابطه در فضای مجازی مبنی بر حمله نیروی انتظامی و شهرداری رشت برای تخریب خانه مردم و مقاومت آنان در فضای مجازی پخش شده بود.

رشت دارای حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها