رییس کل بانک مرکزی مطرح کرد:

اختصاص ارز برای خرید واکسن از هند

رییس کل بانک مرکزی گفت: علاوه بر تأمین ارز واکسن های موردنیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

اختصاص ارز برای خرید واکسن از هند
کد خبر: 467013
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۰۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دکتر عبدالناصر همتی شب گذشته در یادداشتی اینستاگرامی اعلام کرد: امروز هم به اتفاق وزرای ذیربط، در دومین جلسه مشترک کمیسیون های مجمع تشخیص مصلحت درخصوص مباحث FATF شرکت کردیم . در پاسخ به سؤالاتی که مطرح شد، مطالب مهمی از طرف نمایندگان دولت در جلسه، در خصوص ضرورت و اهمیت پیوستن به کنوانسیونهای مرتبط، ارائه شد.

معاملات حواله های ارزی در سامانه نیما در یک ماه گذشته به صورت روان و با ثبات قابل توجهی در جریان بوده است. در یک ماه منتهی به سوم اسفندماه، معادل 1.9 میلیارد دلار با میانگین نرخ 23500 تومان به ازای هر دلار معامله شده است. این رقم علاوه بر ارز تأمین شده توسط بانک مرکزی و نیز واردات درمقابل صادرات، در این مدت بوده است. نکته جالب توجه اینکه، همواره عرضه بیش از دو برابر معاملات انجام شده در این بازار میباشد.

میزان تسهیلات پرداخت شده توسط سیستم بانکی در 10 ماهه امسال به رقم حدود 1400 هزار میلیارد تومان رسید. حجم مجموعه سپرده ها با 44 درصد رشد نسبت به ابتدای سال، در پایان دیماه به حدود 3600 میلیار تومان رسید. علاوه بر تأمین ارز واکسن های موردنیاز وارداتی از کشورهای اعلام شده قبلی، امروز ارز مورد نیاز خرید واکسن از هند نیز تخصیص یافت.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها