مجلس وزارت راه و شهرسازی را مکلف به تامین زمین برای طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی را مکلف به تامین زمین مورد نیاز برای احداث مراکز اداری و خدماتی در طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن کردند.

مجلس وزارت راه و شهرسازی را مکلف به تامین زمین برای طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن کردند
کد خبر: 467072
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۱:۵۴:۵۷

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400 ردیف 3 و 4 بند ب تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس ردیف 3 بند ب تبصره 8 لایحه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین های متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری را تا سقف پنجاه هزار میلیارد( 50.000.000.000.000) ریال طی قراردادهایی با بانک های عامل و صندوق های تأمین مالی در رهن آنان قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح های جامع، تفصیلی، بافت های فرسوده و آماده سازی مصوب را أخذ کند.

بر اساس ردیف 4 بند ب تبصره 8 لایحه، وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین مورد نیاز برای احداث مدرسه، پاسگاه، کلانتری، پایگاه بسیج، حوزه علمیه، مصلا، حوزه های مقاومت، مسجد، سالن های ورزشی بسیج صالحین، مراکز بهداشتی و درمانی، ورزشگاه و سایر مراکز اداری و خدماتی و فرهنگی مورد نیاز را به صورت رایگان در اختیار دستگاه های اجرایی در طرح های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن قرار دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها