سید شمس الدین حسینی در صحن مجلس مطرح کرد:

تعدد نرخ ارز یعنی دادن اختیار امضاهای طلایی فسادزا به وزرا/ باید نرخ ارز برای همه یکسان باشد

سید شمس الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ ارز باید برای همه یکسان باشد چرا که با تعدد نرخ ارز، عملا ما اختیار امضاهای طلایی را به وزرا و کارشناسان می‌دهیم و فسادزاست.

تعدد نرخ ارز یعنی دادن اختیار امضاهای طلایی فسادزا به وزرا/ باید نرخ ارز برای همه یکسان باشد
کد خبر: 467073
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۲:۰۱:۱۹

اعتمادآنلاین| سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1400،گفت: حقوق ورودی در کشور متشکل از سود بازرگانی و حقوق گمرکی است. در حال حاضر، حقوق گمرکی حدود 4 درصد و سود بازرگانی در اختیار دولت است.

وی بیان کرد: در واقع، عدد ریالی این موضوع از حاصل ضرب نرخ تعرفه در قیمت ریالی به دست می‌آید و بر این اساس، اگر نرخ ارز افزایش یابد قیمت ریالی هم بیشتر می‌شود.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون فعلی دولت می‌تواند نرخ تعرفه را تا 4 درصد کاهش دهد و بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق، دولت می‌تواند برای کالاهای اساسی سود بازرگانی صفر و حقوق گمرکی 2 درصد در نظر بگیرد.

حسینی افزود: سوال بنده از دولت این است که آیا دولت می‌خواهد برای کالاهای اساسی و دارو حقوق گمرکی کمتر از 2 درصد وضع کند؟ دولت به دنبال این است که از مجلس اجازه بگیرد که برای هر کالایی که می‌خواهد، نرخ ارز را متفاوت پیش‌بینی کند و در این شرایط من و شما مسئول پاسخ به فساد گمرک هستیم.

وی اظهار داشت: نرخ ارز باید برای همه یکسان باشد چرا که با تعدد نرخ ارز، عملا ما اختیار امضاهای طلایی را به وزرا و کارشناسان می‌دهیم و فسادزاست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها