کد خبر: 467093
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۲:۴۳:۲۴
| |

آغاز تزریق فاز اول تست انسانی رازی کوو پارس از اوایل هفته آینده

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: تزریق مرحله اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با نام "رازی کوو پارس" به داوطلبان به احتمال زیاد اوایل هفته آینده آغاز خواهد شد.

آغاز تزریق فاز اول تست انسانی رازی کوو پارس از اوایل هفته آینده
کد خبر: 467093
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۲:۴۳:۲۴

اعتمادآنلاین| محمد حسن فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، اظهار داشت: سایت ثبت نام داوطلبان این طرح مطالعاتی از شب دوشنبه باز شده و تا دیروز حدود 100 داوطلب در این سامانه ثبت نام کردند که از بین آنان افرادی برای ورود به این طرح مطالعاتی انتخاب خواهند شد.

وی تعداد داوطلبان فاز اول تست انسانی این واکسن را 133 نفر اعلام کرد و گفت: 13 نفر در گروه اول و بقیه هم در چهار گروه 30 نفره وارد این طرح مطالعاتی خواهند داشت.

فلاح ادامه داد: از داوطلبان هم آزمایشاتی گرفته می شود تا آنان برای ورود به این مطالعه انتخاب شوند که این آزمایش حدود 72 ساعت زمان می برد. اگر بتوانیم امروز این آزمایش را از آنان بگیریم، تا شنبه هم جواب آزمایش ها را به ما بدهند، در کوتاه ترین زمان ممکن واکسن به داوطلبان تزریق می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو تائیدیه نمونه های تزریق انسانی واکسن کرونای ساخت این موسسه به داوطلبان را صادر می کند، گفت: سازمان غذا و دارو در حال آزمایش روی نمونه های ارسالی بود که این کار قدری طول کشید.

به گزارش ایرنا، واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که روز دوشنبه (20 بهمن ماه) در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج رونمایی شد.

این واکسن به عنوان اولین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید- 19، توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید شد.

موسسه رازی از اسفند سال 1398 کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد.

این موسسه در فاصله زمانی اسفند 98 تا پایان فروردین 99، کار طراحی این واکسن را تمام کرد، در اردیبهشت دوزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه 99، آزمایش این واکسن روی 500 حیوان صورت گرفت.

واکسن کووپارس رازی تحت رهبری وزارت بهداشت و با کار کارشناسی دقیق سازمان غذا و دارو انجام شده است. با تصویب کمیته ملی اخلاق، آزمایش انسانی این واکسن به زودی روی 13 نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران آغاز می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها