مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران:

اضافه شدن رشته دکتری سینما به کنکور تا سال آینده

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از اضافه شدن رشته سینما در مقطع دکتری به کنکور تا سال آینده خبر داد.

اضافه شدن رشته دکتری سینما به کنکور تا سال آینده
کد خبر: 467122
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۴:۱۲:۵۶

اعتمادآنلاین| مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران درباره ایجاد رشته سینما در مقطع دکتری اظهار کرد: برنامه‌های ایجاد رشته سینما در مقطع دکتری در دانشگاه تهران به خوبی انجام شده و برای تصویب آن باید مراحلی طی شود.

او افزود: در وهله اول تصویب این برنامه در کارگروه هنر بوده که بعد از انجام آن به شورای گسترش ارسال شده و نظراتی پیرامون آن به وجود آمده و هم اکنون در حال تامین نظرات و اصلاحات جزئی هستیم تا در برنامه اجرایی شوند و بتوانیم برگزاری رشته سینما در مقطع دکتری را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال کنیم.

سرسنگی تصریح کرد: با قرار دادن برنامه ایجاد رشته سینما در مقطع دکتری در پورتال وزارت علوم این امکان را به دانشگاه‌ها می‌دهیم تا هر کدام از آن‌ها که خواستند این رشته را در دانشکده مورد نظرشان با تعیین ظرفیت ایجاد کنند.

او ادامه داد: رشته سینما در مقطع دکتری برای سال آینده در دفترچه کنکور داوطلبان قرار می‌گیرد و تعیین ظرفیت آن بستگی به دانشگاه‌ها دارد و وظیفه ما طراحی و به تصویب رسیدن رشته مورد نظر است.

سرسنگی با بیان اینکه دوره دکتری رشته‌های هنر سالانه با ظرفیت 3 الی 5 دانشجو تشکیل می‌شود، تاکید کرد: یکی از دلایل سوق پیدا کردن ما به سمت و سوی طراحی رشته سینما در مقطع دکتری این بود که این رشته جذابیت زیادی برای دانشجویان غیر ایرانی دارد چرا که سینمای ایران در جهان برجسته است و خیلی از افراد متقاضی آشنایی بیشتر با سینمای ایران و ادامه تحصیل در کشور‌های ما هستند.

او در پایان یادآوری کرد: ایجاد دکتری رشته سینما در دانشگاه‌های ایران یک دوره مطالعات سینمایی است و بعد از تاسیس مطمئنا متقاضیان زیادی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها