مسکو:

تصمیم تحریمی اتحادیه اروپا بر سر پرونده ناوالنی «سیرک» است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصمیم اتحادیه اروپا برای گسترش تحریم‌ها علیه روسیه بر سر پرونده «الکسی ناوالنی» را «سیرک» و داستانی از قبل نوشته شده، توصیف کرد.

تصمیم تحریمی اتحادیه اروپا بر سر پرونده ناوالنی «سیرک» است
کد خبر: 467142
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۶ ۱۵:۱۴:۴۵

اعتمادآنلاین| «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت تصمیم اتحادیه اروپا در گسترش تحریم‌ها علیه روسیه بر سر پرونده ناوالنی «سیرک» است و داستانی است که از قبل نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی اظهار داشت: این فراتر از هر منطقی است. با ناپدید شدن منطق، به آن معناست که این فقط یک داستان ساختگی پوچ با یک سناریوی کمپین اطلاعات است. مهمتر از همه این تحقیر اتحادیه اروپاست.

پیشتر هم وزارت خارجه روسیه از تصمیم ضد روسی اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرده بود. بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه تاکید کرد، تصمیم برای اعمال محدودیتهای یکجانبه و غیرقانونی جدید علیه اتباع روسی که از سوی شورای روابط خارجی اتحاد اروپایی اتخاذ شده، کاملا ناامیدکننده بود.

در این بیانیه با اشاره به فشارها و تحریم‌ها علیه مسکو طی سالهای اخیر تاکید کرد که بروکسل به خاطر تصورات ساختگی و کلیشه‌های ضد روسی یک فرصت دیگر را در روابط با روسیه از دست داد و دست خود را دوباره روی دکمه تحریم فشار داد.

نهاد دیپلماسی روسیه در ادامه بیانیه خود افزود در پشت تلاش‌های اتحادیه اروپا برای استفاده از این ابزار علیه مسکو می‌توان ماهیت ضدروسی آن را به عنوان اهرمی برای مهار روسیه مشاهده کرد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود در زمینه تحریم علیه چهار مقام برجسته روس به دلیل آنچه اقدامات سرکوب‌گرانه علیه چهره مخالف روسیه خوانده شد، توافق کردند.

وزاری خارجه کشورهای اروپایی موافقت کردند که روسیه را دلیل حکم سه سال و نیم حبس برای ناوالنی مجددا مورد تحریم قرار دهند.

پیش از این «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر خود به مسکو و در نشست خبری با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، مسکو را به اعمال تحریم‌های جدید در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی تهدید کرده بود.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا طی ماههای گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله پرونده الکسی ناوالنی و فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه به تیرگی گراییده است. سرگئی لاوروف اخیرا طی یک مصاحبه تاکید کرده بود که دیگر چیزی از روابط مسکو و بروکسل باقی نمانده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها