وزنه‌برداری از المپیک 2024 حذف می‌شود؟

رییس کمیته بین المللی المپیک بارددیگر نسبت به وضعیت وزنه برداری هشدار داد و گفت که خطر حذف از المپیک بیشتر از قبل این رشته را تهدید می کند.

وزنه‌برداری از المپیک 2024 حذف می‌شود؟
کد خبر: 467235
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۷ ۰۹:۵۹:۲۸

اعتمادآنلاین| رییس کمیته بین المللی المپیک بارددیگر نسبت به وضعیت وزنه برداری هشدار داد و گفت که خطر حذف از المپیک بیشتر از قبل این رشته را تهدید می کند.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک بار دیگر نسبت به وضعیت وزنه برداری هشدار جدی داد و عنوان کرد که "وزنه برداری با محرومیت از المپیک 2024 پاریس روبرو است مگر اینکه نگرانی هایی که مربوط به مدیریت آن وجود دارد را برطرف کند."

وزنه برداری که بیش از 100 سال در المپیک حضور داشته اکنون در حال از دست دادن جایگاه خود است. باخ از ماه اکتبر 2020 بارها نسبت به وضعیت وزنه برداری و تصمیماتی که گرفته شده ، هشدار داده است.

باخ رسما اعلام کرد که اگر نگرانی هایی که وجود دارد برطرف نشود، هیات اجرایی IOC حضور وزنه برداری در المپیک 2024 پاریس را مجددا مورد بررسی قرار خواهد داد.

هیات اجرایی نگران وضعیت وزنه برداری است چون تغییرات چشمگیری در زمینه اصلاح مدیریت و فرهنگ حاکم بر آن دیده نشده است.

به گزارش ایسنا، وزنه برداری در سال‌های اخیر درگیر مشکلات و حاشیه های فراوانی شده است. ابتدا که با رسوایی دوپینگ در المپیک لندن و پکن روبرو شد. سپس تاماش آیان، رییس پیشین فدراسیون جهانی به دلیل فساد مالی و دوپینگ سیستماتیک مجبور به استعفا شد. پس از آن تصمیمات هیات اجرایی نسبت به تغییر قوانین ضد دوپینگ، تعیین سرپرست موقت و قوانین حضور کاندیدها در انتخابات، مورد انتقاد IOC و کشورها قرار گرفت. اکنون بسیاری از کشورها نسبت به نحوه برگزاری انتخابات اعتراض دارند.

تمام این اتفاق‌ها تاکنون منجر به کاهش اوزان وزنه برداری در المپیک 2024 شده است اما همچنان جایگاه این رشته در المپیک در خطر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها