کد خبر: 467296
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۷ ۱۴:۱۳:۳۰
| |

یک فعال اصلاح طلب:

کاش مطهری نامزدی خود را از طریق یک حزب اعلام می‌کرد

فعال اصلاح طلب گفت: ای کاش مطهری نامزدی خود را برای 1400 از طریق یک حزب اعلام می‌کرد چراکه دوری جستن او را از اصالت حزبی به زیان آینده کشور می‌دانم.

کاش مطهری نامزدی خود را از طریق یک حزب اعلام می‌کرد
کد خبر: 467296
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۷ ۱۴:۱۳:۳۰

اعتمادآنلاین| اسفندیار عبداللهی فعال اصلاح طلب در واکنش به اعلام نامزدی علی مطهری با بیان اینکه اعلام حضور نسبتا زود هنگام آقای مطهری را باید به فال نیک گرفت، گفت: در حالی که تقریبا همه چهره‌های اصلاح طلب و اصولگرا بر حکمرانی حزبی تاکید می‌کنند، امیدوار بودیم چهره هایی، چون علی مطهری برای کمک به بنیه‌های حزبی هم شده، اعلام نامزدی خود را از طریق یک حزب اعلام می‌کرد.

وی افزود: هنوز هم برخی از بزرگان و فعالان عرصه سیاست ورزی ما حزبی بودن را ضد ارزش می‌دانند و تلاش دلسوزان و دغدغه‌مندان کشور در جهت نهادینه شدن فرهنگ تحزب را نادیده می‌گیرند، پر واضح است علی لاریجانی هم می‌داند که در ایران هیچ شخصی بدون حمایت یکی از دو جریان اصلی کشور، شانسی برای پیروزی ندارد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه نگاه سیاسی و اقتصادی علی مطهری را اصلاح‌طلبانه می‌دانم، یادآور شد: ولی نگاه و رویکرد اصلاح طلبانه تنها کافی نیست. البته آقای مطهری خیلی صریح گفت نباید به احزاب و دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا اصالت داد. بر اساس این اظهار نظر او و با وجود اینکه مطهری را فردی شجاع و دلسوز انقلاب و کشور می‌دانم، ولی دوری جستن او از تشکل و عدم باور به اصالت حزبی را به زیان آینده کشور می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: مطهری می‌داند در میان جریان اصولگرا جایی ندارد، لذا باید خاستگاه جریانی خود را در نظام جمهوری اسلامی مشخص کند. او می‌توانست همچون اقایان حسن روحانی، ناطق نوری و علی لاریجانی که اسما اصولگرا هستند و رسما نگاه و رویکرد اصلاح طلبانه دارند، در جلب حمایت جریان اصلاح طلب اهتمام بیشتری به خرج دهد. البته این به این معنا نیست که جریان اصلاحات از کمبود نیرو و نامزد رنج می‌برد، بلکه از آن زاویه عرض می‌کنم که اولویت‌های سیاسی باید در نهادینه شدن فرهنگ تشکل و تحزب هم به خود و همه به آینده کشور کمک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها