فیس‌بوک تمام صفحات ارتش میانمار را مسدود کرد

فیس بوک روز پنج‌شنبه (25 فوریه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شبکه اجتماعی تمام حساب‌های باقیمانده مربوط به ارتش میانمار را به دلیل اجرای حکومت نظامی و دست زدن به "خشونت مرگبار" علیه معترضان طرفدار دموکراسی، بسته است.

فیس‌بوک تمام صفحات ارتش میانمار را مسدود کرد
کد خبر: 467314
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۷ ۱۵:۰۴:۴۰

اعتمادآنلاین| این تصمیم که بلافاصله لازم الاجراست، در مورد ارتش و نهادهای تحت کنترل نیروهای مسلح میانمار در فیس بوک و اینستاگرام اعمال می‌شود و همچنین کلیه تبلیغات را ممنوع می‌کند.

فیس بوک در بیانیه خود گفت: "حوادث پس از کودتای اول فوریه، از جمله خشونت‌های مرگبار، ضرورت این ممنوعیت را تسریع کرده است. ما فکر می‌کنیم خطرات مجوز دادن به ارتش میانمار در فیس بوک و اینستاگرام بسیار زیاد است."

طی سه هفته گذشته، ژنرال‌ها به منظور افزایش قدرت خود به استفاده از زور برای تضعیف تجمعات دموکراسی خواهی در میانمار، جایی که هزاران نفر روزانه با حضور در خیابان‌ها آنها را به چالش کشیده‌اند، ادامه دادند.

پس از مرگ یک جوان 20 ساله در روز چهارشنبه بر اثر جراحات در ماندالای، تعداد کشته شدگان پس از کودتا به پنج نفر افزایش یافته است.

در بیانیه فیس بوک آمده است که این ممنوعیت برای جلوگیری از سوءاستفاده ژنرال‌های میانمار از صفحات اجتماعی این برنامه است.

ارتش به طور گسترده‌ای از فیس بوک استفاده کرد تا اتهامات خود در مورد تقلب در انتخابات نوامبر که در آن حزب آنگ سان سوچی برنده شد، گسترش دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است که وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی که خدمات عمومی اساسی ارائه می‌دهند شامل این ممنوعیت نمی‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها