در گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» ببینید:

پرونده خبری هفته | آیا ریاست فوتبال ایران به علی کریمی می‌رسد؟

چشم اهالی فوتبال و علاقه‌مندان این ورزش به دهم اسفند و برگزاری انتخابات فدراسیون است. در ادامه باید دید کدام یک از چهار نامزد تایید شده شانس حضور در ساختمان فدراسیون فوتبال را دارند، فردی باسابقه مدیریت دولتی یا فوتبالیستی که همه اهالی فوتبال تمام‌قد پشت او ایستاده‌اند؟

حجم ویدیو: 11.38M | مدت زمان ویدیو: 00:05:53 دانلود ویدیو
کد خبر: 467338
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الهام نداف- سلام، الهام نداف هستم، در پرونده این هفته اعتمادآنلاین به حواشی نامزدی علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال و حمایت اهالی فوتبال از او می‌پردازیم.

«من در کنار دوستانی که می‌دانم افراد سالمی هستند آمده‌ایم تا این فوتبال پاک شود و بتوانیم کارهایی اساسی انجام دهیم.» این بخشی از صحبت‌های علی کریمی بعد از ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون فوتبال است. او چندی پیش تصمیم گرفت نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ایران شود و در این مسیر حمایت بسیاری از اهالی فوتبال را داشت.

ایستادن اهالی فوتبال پشت علی کریمی اتفاق محتملی بود که از ابتدای اعلام آمادگی‌اش برای نامزدی انتخابات فدراسیون فوتبال پیش‌بینی می‌شد. خداداد عزیزی با جمله معروف «خاک بر سر این فوتبال اگر علی کریمی رئیس آن نشود» و وریا غفوری، مهدی مهدوی‌کیا و یحیی گل‌محمدی، مسعود شجاعی و چهره‌های دیگر نیز هر کدام به نوعی حمایت خود را از کریمی اعلام کردند. علاوه بر اینها علی پروین هم در صحبت‌هایی ضمن کنایه‌ به نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون تاکید کرد: «همه ما فوتبالی‌ها از حضور علی‌ کریمی حمایت می‌کنیم، به شرطی که رئیس فدراسیون را انتخاب نکرده باشند.»

در این میان منتقدان هم ساکت نماندند. قاسم رنجبران، رئیس هیات فوتبال استان هرمزگان، یکی از آن افراد بود. او در یک برنامه تلویزیونی به صراحت گفت علی کریمی و افرادی از جنس او توان ریاست بر فدراسیون فوتبال را ندارند. داریوش مصطفوی، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، منتقد دیگر هم با تاکید بر اینکه صلاح علی کریمی را می‌خواهد عنوان کرد: «کریمی چهره محبوب و مربی خوبی است، اما محبوبیت خود را با ورود به انتخابات خدشه‌دار نکند.»

این حواشی با پایان یافتن زمان ثبت‌نام و اعلام نامزدی رسمی حیدر بهاروند، علی کریمی، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، کیومرث هاشمی و مصطفی آجورلو رسماً شدت بیشتری گرفت.

ابتدا خبر رد صلاحیت مهدی مهدوی‌کیا گزینه پیشنهادی کریمی به عنوان نایب‌رئیس فدراسیون آن هم به دلیل دوتابعیتی بودن در فضای مجازی پیچید و بعد هم موضوع انصراف کریمی از انتخابات فدراسیون به علت درگذشت میناوند و نداشتن شرایط روحی مناسب مطرح شد. از همین رو مهدوی‌کیا و کریمی لازم دانستند در بیانیه‌ای بار دیگر آمادگی‌شان را برای حضور در فدراسیون فوتبال اعلام کنند.

از سوی دیگر قرار بود تنها مناظره کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال در صداوسیما برگزار و جزئیات این مناظره به اطلاع افکار عمومی برسد، اما کریمی با ارسال نامه‌ای به مدیر گروه ورزش شبکه سه سیما از حضور در این برنامه انصراف داد و به جای حضور در تلویزیون، در برنامه‌ای اینترنتی حاضر شد. همین مساله هم باعث شد ساترا، سازمانی که مجوز پخش تمام برنامه‌های اینترنتی را صادر می‌کند، به برنامه ویژه علی کریمی اجازه پخش در شبکه نمایش خانگی را ندهد.

حالا علی کریمی به عنوان تنها چهره کاملاً فوتبالی انتخابات فدراسیون فوتبال به صورت کاملاً مستقل به میدان آمده. این اولین بار است یک فوتبالیست برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال آماده می‌شود و حمایت گسترده اهالی مستطیل سبز را هم دارد. کریمی از همان ابتدا مهدی مهدوی‌کیا، سعید دقیقی و فاطمه علیپور را به عنوان نواب خود معرفی کرد و وعده داد برای دیگر پست‌ها از تجربه و همفکری فوتبالیست‌ها استفاده می‌کند.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، دیگر نامزد انتخابات این دوره فدراسیون یک مدیر اقتصادی است که سابقه حضور در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال و باشگاه‌های سایپا و پیکان را هم دارد. عزیزی‌خادم، منصور قنبرزاده، حیدر بهاروند و شهره موسوی را به عنوان نواب رئیس معرفی کرد که نایب‌رئیس اول و دوم وی تایید نشدند و تنها موسوی به عنوان نایب‌رئیس سوم تایید شد.

کیومرث هاشمی، رئیس پیشین کمیته ملی المپیک، نامزد دیگری است که پیش از این در سازمان تربیت بدنی و سازمان آموزش و پروش هم حضور داشته. به نظر می‌رسد هاشمی در این انتخابات به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان شرکت کند؛ خبری که تا اینجا نه تایید شده و نه تکذیب.

مصطفی آجورلو هم با سابقه مدیریت در باشگاه‌های پاس، استیل‌آذین و تراکتورسازی یکی از رقیبان علی کریمی است. او در دوره قبل با مهدی تاج بر سر تصاحب صندلی ریاست فدراسیون فوتبال رقابت کرد، اما موفق نشد.

حالا چشم اهالی فوتبال و علاقه‌مندان این ورزش به دهم اسفند و برگزاری انتخابات فدراسیون است. در ادامه باید دید کدام یک از این چهار نامزد شانس حضور در ساختمان فدراسیون فوتبال را دارند، فردی باسابقه مدیریت دولتی یا فوتبالیستی که همه اهالی فوتبال تمام‌قد پشت او ایستاده‌اند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها