کد خبر: 467356
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۰۸:۱۳:۰۰
| |

حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت:

نهاد اجماع‌ساز فعالیت خود را در زمینه انتخابات شروع کرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خوشبختانه نهاد اجماع‌ساز فعالیت خود را در زمینه انتخابات شروع کرده است. ائتلاف یکی از کارهای مهمی است که احزاب اصلاح‌طلب باید انجام بدهند.

نهاد اجماع‌ساز فعالیت خود را در زمینه انتخابات شروع کرد
کد خبر: 467356
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۰۸:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خوشبختانه نهاد اجماع ساز فعالیت خود را در زمینه انتخابات شروع کرده است.

«حسین کاشفی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان و کارآمدی سازوکار آن عنوان کرد: خوشبختانه نهاد اجماع ساز فعالیت خود را در زمینه انتخابات شروع کرده است. ائتلاف یکی از کارهای مهمی است که احزاب اصلاح‌طلب باید انجام بدهند و در زمینه انتخابات طبیعی است که وقتی هماهنگی وجود داشته باشد که وجود دارد، هم در رفع مسائل و مشکلات و چرایی اینکه چرا به اینجا رسیده ایم و چگونگی رفع مشکل که چه باید کرد موثر خواهد بود.

او افزود: همراهی و هماهنگی در زمینه کارشناسی و بررسی مسائل و مشکلات موجود اهمیت دارد. امروز رسیدن نامزدها به انتخابات یک مساله است و مهمتر از همه داشتن برنامه و توجه به مسائل و مشکلات است.

او در مقایسه شورای عالی با نهاد اجماع ساز تصریح کرد: با توجه به تجربه ای که از شورای عالی سیاست گذاری به عمل آمد اکثرا همه احزاب و افراد می توانند از این طریق استفاده و نکات مثبت را بیشتر تقویت کنند. اگر قبلا به صورت مسئول و رییس و حالت انتصابی بوده امروز بیشتر انتخابی است و یک حرکت به جلو است.

کاشفی تاکید کرد: وقتی می گوییم باید به دموکراسی برسیم و برای اداره کشور مردم باید نقش داشته باشند. باید حالت دموکراسی برقرار باشد که الحمدالله در نهاد اجماع ساز صورت گرفته است و بعد در ارتباط با کاندیداها هم به همین شکل خواهد بود. هیات رییسه نهاد اجماع ساز بر اساس انتخابات تعیین شد و به رای اکثریت احترام گذاشتند و برای کار بعدی که برنامه و نامزد است جمع بندی نهایی براساس معیارهای نهاد اجماع ساز خواهد بود و همه باید از کسی که رای بیشتری می آورد، تبعیت کنند.

او در رابطه با کاندیدای نهایی حزب اتحاد ملت برای معرفی به نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان اضافه کرد: اینکه کاندیدای نهایی چه کسی باشد مشخص نیست. در حزب ما شکوری راد مطرح است که با توجه به بیماری او شخص دیگری مطرح خواهد شد و روی افراد دیگری کار می شود و به موقع به نهاد اجماع ساز معرفی خواهند شد.

عضو حزب اتحاد ملت با تاکید بر اینکه احتمال دارد کاندیدای نهایی یک زن باشد، گفت: رجل سیاسی باید تعیین تکلیف شود نباید برخورد جنسیتی و مردانه داشته باشیم. من شخصا موافق هستم. خانم‌های توانمند در کشور مطرح هستند و منظور از رجل سیاسی، مردان نیست و باید خانم‌ها هم مطرح شوند و این باب باز شود. خانم‌ها نه تنها چیزی از مردان کمتر ندارند بلکه بسیار فعالانه و مسئولانه تر رفتار کرده اند. باید در این زمینه تکلیف روشن شود. ما هنوز به مصداقی نرسیده ایم ولی نگاهمان بر فراهم کردن این بستر و استفاده از بانوان است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها