روسیه ادعای ارمنستان درباره موشک‌های اسکندر را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهارات نخست وزیر ارمنستان در مورد عمل نکردن موشک‌های بالستیک روسیه در جنگ دوم قره باغ کوهستانی را تکذیب کرد.

روسیه ادعای ارمنستان درباره موشک‌های اسکندر را تکذیب کرد
کد خبر: 467374
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ ۰۸:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع روسیه اظهارات مقامات ارمنستان در خصوص عمل نکردن اکثر موشک‌های بالستیک ساخت روسیه در جنگ دوم قره باغ کوهستانی را تکذیب کرد.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز پنجشنبه طی نشست خبری گفت که ارمنستان طی درگیری اخیر بین این کشور و جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی از موشک‌های اسکندر جدید استفاده نکرده و همه موشک‌های استفاده شده از سوی ایروان در این درگیری متعلق به ذخایر مهمات نیروهای مسلح ارمنستان بوده است.

«نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان دیروز گفته بود که موشک‌های بالستیک اسکندری که نیروهای مسلح این کشور قره باغ کوهستانی استفاده شده، منفجر نشده‌اند ویا تنها ده درصد از آن‌ها منفجر شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتینک روسیه به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد: «براساس اطلاعات دقیق و موثقی که داریم و سیستم کنترل دقیق آن را تأیید کرده، هیچ یک از سیستم‌های موشکی از این نوع در قره باغ کوهستانی استفاده نشده و همه این تسلیحات و مهمات از قبل در انبارهای نیروهای مسلح جمهوری ارمنستان وجود داشته است».

وزارت دفاع روسیه احتمال داد که اظهارات پاشینیان درباره موشک‌های اسکندر این کشور بر اساس اطلاعات گمراه کننده بوده باشد.

اظهارات نخست وزیر ارمنستان درباره عمل نکردن موشک های روسیه در جنگ قره باغ کوهستانی علیه مناطق جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات سرکیسیان، نخست وزیر سابق ارمنستان بود که گفته بود چرا در ابتدای جنگ مذکور از موشک‌های باستیک اسکندر استفاده نشده بود.

نیروهای مسلح ارمنستان طی جنگ 44 روزه با جمهوری آذربایجان معروف به جنگ قره باغ دوم از این موشک‌های علیه نیروهای مسلح و مناطق مسکونی در شهرهایی مانند بردع و گنجه، دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان استفاده کردند.

دیروز شهر ایروان، پایتخت ارمنستان صحنه درگیری بین طرفداران پاشینیان و «اونیک گاسپاریان»، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح این کشور بود. این درگیری و تنش بعد از آن آغاز شد که معاون اول گاسپاریان اظهارات پاشینیان در مورد موشک‌های اسکندر و ناتوانی نیروهای مسلح ارمنستان در جنگ قره باغ را به سخره گرفت و همین مسئله باعث شد، او از سمت خود برکنار شود.

گاسپاریان نیز در واکنش به این اقدام پاشینیان، به همراه چند مقام ارشد نظامی او را به خیانت در جنگ قره باغ متهم کرده و خواستار استعفای او شد. نخست وزیر ارمنستان در کمتر از 24 او را از سمت فرماندهی کل ستاد نیروهای مسلح برکنار کرد و گفت که ارتش و نظامیان به دنبال کودتا علیه دولت او هستند و از طرفدارانش خواست مانع از این کودتا شوند.

بعد از شکست ارمنستان در جنگ 44 روزه با جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی که با توافق سه جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، انتقادها و تظاهرات علیه نخست وزیر ارمنستان بیشتر شده است.

در مقابل پاشینیان مدعی است که او با پذیرش آتش بس جلوی کشتار 25 هزار نظامی ارمنستان در منطقه خان کندی، مرکز قره باغ کوهستانی را گرفته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها