«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

اهمیت ایران در چهارمین انتخابات اسرائیل چیست؟

حدود سه هفته دیگر رژیم اسرائیل چهارمین انتخابات پیاپی خود را برگزار می‌کند، انتخاباتی که می‌تواند تا حد زیادی سرنوشت سیاسی و حتی زندگی عادی بنیامین نتانیاهو را روشن کند.

اهمیت ایران در چهارمین انتخابات اسرائیل چیست؟
کد خبر: 467381
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- حدود سه هفته دیگر رژیم اسرائیل چهارمین انتخابات پیاپی خود را برگزار می‌کند، انتخاباتی که می‌تواند تا حد زیادی سرنوشت سیاسی و حتی زندگی عادی بنیامین نتانیاهو را روشن کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند آینده بنیامین نتانیاهو به پیروزی در این انتخابات گره خورده است و نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور اسرائیل در حال حاضر برای رسیدن به این مهم جز جنجال‌آفرینی علیه ایران برگ برنده‌ای در دست خود نمی‌بیند.

همچنین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند گرچه لیکود به رهبری نتانیاهو همچنان پیشتاز انتخابات است، اما این حزب به تنهایی قادر به تشکیل کابینه نبوده و در سایه تجربه تلخ حزب آبی و سفید در ائتلاف با نتانیاهو احتمالاً کابینه آینده کابینه‌ای بسیار محدود تنها با هدف رسیدن به حد نصاب و با گرایشی بسیار راست‌گرایانه خواهد بود.

از همین روست که نتانیاهو استفاده از حربه ایران‌هراسی را که در میان جریان راست‌گرای اسرائیل نیز بسیار طرفدار دارد در دستور کار خود قرار داده است.

به زعم کارشناسان، گفته بنیامین نتانیاهو مبنی بر اینکه، تا زمانی که من نخست‌وزیر باشم ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت، بیش از آنکه قدرتش را به رخ بکشد، بیانگر میزان ضعفی است که او در آستانه انتخابات احساس کرده و از این طریق می‌کوشد تا صهیونیست‌ها را مجاب به رأی دادن به خود کند.

برای نخست‌وزیر موقتی که تاکنون چهار بار کابینه‌اش به سرانجام نرسیده و با لطایف‌الحیلی دوباره خود را در این کرسی نگه داشته، و برای شخصیتی که خوب می‌داند پایان دوره نخست‌وزیری‌اش به محاکمه و زندان ختم می‌شود، بهترین راه فرار، بقا در حباب مصونیت سیاسی است و این بار بهترین حربه را در لاف‌های هسته‌ای علیه ایران یافته است.

امروز نتانیاهو در بهترین شرایط ائتلافی حداکثر 61 کرسی از اعضای کنست را به دست خواهد آورد، از این رو در خوش‌بینانه‌ترین حالت این کابینه به طور حتم بادوام‌تر از کابینه‌های قبلی نخواهد بود.

به گفته کارشناسان، امروز بیشترین شرط‌‌بندی نتانیاهو روی راست‌گرایان افراطی جامعه اسرائیل است، در حالی که تلاش می‌کند با تبدیل ایران به یک خطر و ادعای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ایران و توافق هسته‌ای و حتی خط و نشان کشیدن برای دولت جو بایدن، خود را منجی اسرائیل قلمداد کند و از طریق فرایند وحشت‌آفرینی و ادعاهای واهی در کنار برخی اقدامات تروریستی و خرابکارانه بتواند این برنامه‌ها را به محور اصلی جذب آرای انتخاباتی‌اش تبدیل سازد و امیدوار باشد این ترفند بلیت برنده او در انتخابات آتی شود.

با وجود شکست ترامپ در انتخابات اخیر آمریکا، نتانیاهو کماکان می‌کوشد از رویکرد پوپولیستی او الگوبرداری کند و پس از آنکه واکسیناسیون گسترده کرونا نتوانست چندان به آرای پیش‌بینی‌شده‌اش در انتخابات بیفزاید، امروز جنگ را به هر شکل ممکن و تنش‌آفرینی را در هر سطح و جایگاهی به عنوان تنها راهکار باقی‌مانده برای نجات خود و ماندن در پست نخست‌وزیری در دستور کار قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها