وظیفه قالیباف برای جلوگیری از تنش در صحن مجلس چیست؟

نماینده سابق مجلس گفت: قالیباف در غالب حضوری که در نهادهای بالادستی شورای عالی امنیت ملی دارد قاعدتا نه به عنوان شخص بلکه به عنوان نماینده قوه مقننه شرکت می‌کند و از آن حوزه و اختیار خودش، برای هماهنگی مجلس با سایر ارکان حاکمیت به درستی استفاده نمی‌کند.

وظیفه قالیباف برای جلوگیری از تنش در صحن مجلس چیست؟
کد خبر: 467525
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۰۷:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود صادقی، نماینده سابق مجلس، در خصوص واکنش نمایندگان در رابطه با توقف اجرای پروتکل های الحاقی اظهار کرد: بعد از واکنش هیجان زده و شتاب زده مجلس تحت مدیریت قالیباف، موضوع با بیانات مقام معظم رهبری خوب مدیریت و غائله حداقل به صورت موقت تمام شد.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از برنا، او افزود: بیانات رهبری نشان داد که این تصمیم با هماهنگی کامل نظام انجام شده است مثل خود برجام و مجلسی ها یا در جریان نبودند و یا اینکه در جریان بودند و هرکسی تحلیلی داشته و برای ایجاد اختلال در مدیریت روابط خارجی، چنین واکنش هایی را نشان دادند.

صادقی ادامه داد: اگر این حوزه ها را از نمایندگان بپرسید غالبا در جریان مسائل محرمانه نیستند اما این عذر از قالیباف پذیرفتنی نیست، کسی که خود به عنوان رئیس مجلس عضو شورای عالی امنیت ملی است، باید نمایندگان را به صورت علنی و غیرعلنی در جریان تصمیمات شورای عالی امنیت ملی قرار می داد تا مجلس اینگونه دچار تشنج نشود. فکر می کنم این یک نوع ضعف مدیریت رئیس مجلس بود که روز پرتنش را رقم زد و باعث وهم مجلس هم شد. همان روز دیدار رهبری با اعضای مجلس خبرگان بود که ایشان توانستند تنش مجلس با دولت را به خوبی مدیریت کنند. نمایندگان در یک اقدام احساسی گفتند که لایحه بودجه را بررسی نمی کنند تا دولت از تصمیم خود برگردد و پس از آن هم تعدادی از نمایندگان، شکواییه ای را علیه روحانی و صالحی امضا کردند تا برای رسیدگی قضایی و اعلام جرم به قوه قضاییه ارجاع دهند.

او خاطرنشان کرد: قالیباف در غالب حضوری که در نهادهای بالا دستی شورای عالی امنیت ملی دارد قاعدتا نه به عنوان شخص بلکه به عنوان نماینده قوه مقننه شرکت می‌کند و از آن حوزه و اختیار خودش، برای هماهنگی مجلس با سایر ارکان حاکمیت به درستی استفاده نمی کند.


صادقی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا برخی نمایندگان به این مسئله نگاه انتخاباتی دارند، تصریح کرد: به نظر می آید در برخی اشخاص این طیف حاضر در مجلس، چنین رویکردی وجود دارد و برخی هم به زبان آورده اند که اگر گشایشی ایجاد شود، طی این دوره در انتخابات نتایجی ممکن است رقم بخورد که مطلوب آنها نباشد. به نظر می رسد یکی از دلایلی که سنگ اندازی در مسیر و گشایش رفع تحریم ها انجام می دهند، همین باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها