بیانیه‌ بایدن در سالروز الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه:

آمریکا روسیه را بابت خصومتش علیه شبه جزیره کریمه پاسخگو خواهد کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، ایالات متحده در کنار اوکراین می‌ایستد و روسیه را بابت خصومتش علیه شبه جزیره کریمه پاسخگو خواهد کرد.

آمریکا روسیه را بابت خصومتش علیه شبه جزیره کریمه پاسخگو خواهد کرد
کد خبر: 467546
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۰۸:۱۸:۰۵

اعتمادآنلاین| این اظهارات جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در قالب بیانیه‌ای در سالروز الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 مطرح شد.

بایدن گفت: ایالات متحده الحاق ادعایی این شبه جزیره به روسیه را نپذیرفته و هرگز آن را به رسمیت نخواهد شناخت و ما در کنار اوکراین علیه اقدامات خصمانه روسیه خواهیم ایستاد. ما همچنان به کارمان ادامه میدهیم تا روسیه را بابت سوءرفتارها و تجاوزات در اوکراین پاسخگو کنیم.

دولت بایدن گفته است، به دنبال تحویل گرفتن دولت در 20 ژانویه از دونالد ترامپ، هنوز در حال بررسی سیاست خارجی خود در قبال روسیه، چین و دیگر حوزه‌های کلیدی است.

بایدن دموکرات اواخر ماه گذشته در گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه او را در خصوص طیفی از موضوعات از جمله حاکمیت اوکراین، حبس الکسی ناوالنی، منتقد روس، مداخله ادعایی در انتخابات 2020 آمریکا و همچنین حمله سایبری بزرگ علیه دولت آمریکا در سال گذشته تحت فشار گذاشت. کاخ سفید در روزهای اخیر اعلام کرد، به روسیه بابت هک شرکت سولارویندرز در هفته‌های آتی پاسخ خواهد داد.

بایدن گفت: ایالات متحده مانند اوایل این درگیری همچنان در کنار اوکراین و متحدان و شرکای آن ایستاده است. ما در این سالگرد غم‌انگیز، یک حقیقت ساده را دوباره تأیید می‌کنیم: کریمه، اوکراین است.

سربازان روسی در سال 2014 شبه جزیره کریمه در سواحل دریای سیاه را که بخشی از قلمرو اوکراین بود، تصرف کردند و پس از آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این منطقه را تحت حاکمیت مسکو قرار داد.

همزمان با آن رویداد، کرملین با پشتیبانی از از شورش مسلحانه جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، عملا آتش جنگی را برافروخت که همچنان با شعله کمتری ادامه دارد و در نتیجه آن، مناطقی از قلمرو اوکراین همچنان خارج از کنترل دولت کی‌یف قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها