تصویب اولیه بسته 1.9 تریلیون دلاری برای نجات اقتصاد کرونازده آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا باوجود مخالفت اعضای جمهوریخواه، بسته یک تریلیون و 900 میلیارد دلاری برای کمک به اقتصاد بحران زده آمریکا و مقابله با همه گیری ویروس کرونا را به تصویب رساند و آن را برای تصویب نهایی به مجلس سنا ارجاع داد.

تصویب اولیه بسته 1.9 تریلیون دلاری برای نجات اقتصاد کرونازده آمریکا
کد خبر: 467735
|
۱۳۹۹/۱۲/۰۹ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس نمایندگان آمریکا باوجود مخالفت اعضای جمهوری خواه، بسته یک تریلیون و 900 میلیارد دلاری برای کمک به اقتصاد بحران زده آمریکا و مقابله با همه گیری ویروس کرونا را به تصویب رساند و آن را برای تصویب نهایی به مجلس سنا ارجاع داد.

سی ان ان با اعلام این خبر افزود: اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان که مخالف این طرح و بسته کمک های مالی ارائه شده از سوی دولت بایدن بودند آنرا اقدامی بیهوده و اتلاف پول دراین کشور دانستند.

بنابراین گزارش این بسته کمک های مالی شامل چک هایی یکهزار و 400 دلاری برای آن دسته از افراد و خانواده های آمریکایی است که در دوران کرونا درآمد سالانه ای کم تر از 75هزار دلار دارند، می شود.

سی ان ان افزود: این بسته کمک های مالی همچنین شامل کمک هایی به کسب و کارهای کوچک در آمریکا است که د دوران همه گیری ویروس کرونا تعطیل و صاحبان آن اکنون متضرر شده اند می باشد.

این بسته کمک مالی نزدیک به دو تریلیون دلاری همچنین قصد کمک به ایالت های، مراکز دولتی محلی، مدارس و توزیع واکسن کرونا در سراسر آمریکا می شود.

سی ان ان گزارش داد: با تصویب این بسته کمک های مالی از سوی مجلس نمایندگان حداقل دستمزد (ساعتی) 15دلار در نظر گرفته شده است، امری که پیش ازاین با مخالفت سنا مواجه شده بود.

این شبکه خبری افزود: این بسته کمک های مالی پس از هفته ها مناقشه حزبی؛ به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

منبع: ایرنا

بنابراین گزارش این بسته کمک های مالی با اختلاف اندک به تصویب رسید، 219 رای موافق در قبال 212 رای مخالف.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: رفع بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا که اقتصاد این کشور را دچار بحران ساخته است از الویت های دولت بایدن به شمار می رود.

درحالی مجلس نمایندگان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا که بحران به جای مانده از دولت قبلی دراین کشور است ، اکنون مقام ارشد درمانی و بیماری در آمریکا توفق پیشرفت در مقابله با ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

«آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا نسبت به توقف پیشرفت در مقابله با ویروس‌کرونا همزمان با واکسیناسیون گسترده در این کشور هشدارداد و تاکیدکرد تا زمان کاهش قابل توجه شمار مبتلایان نباید محدودیت‌ها برداشته‌شود.

فائوچی؛ عضو کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید ایالات متحده توصیه کرد تا زمانی که تعداد مبتلایان به صورت چشمگیری کاهش پیدا نکند، محدودیت ها برداشته نشود.

این متخصص برجسته بیماری های عفونی روز گذشته در یک نشست توجیهی در کاخ سفید نسبت به توقف پیشرفت در مبارزه با کووید-19 هشدار داد و توصیه کرد تا زمان کاهش تعداد مبتلایان نباید محدودیت های کرونایی برداشته شود.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز 29 مبتلا عبور کرده که از این تعداد نیز بیش از 523هزار نفر جان باخته اند، این درحالی بود که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فوریه 2020 میلادی و در دروه چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا تنها 14 نفر و تعداد جان باخته نیز یک نفر بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها