کد خبر: 467969
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۰:۵۳:۰۰
| |

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا:

تجمع غیرضرور موجب افزایش بار همه گیری ویروس کرونا می‌شود

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری گفت: تجمع در هر جایی می‌تواند موجب افزایش بار همه گیری ویروس کرونا و گسترش آن شود.

تجمع غیرضرور موجب افزایش بار همه گیری ویروس کرونا می‌شود
کد خبر: 467969
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا اظهار کرد: تجمع در هر جایی می‌تواند موجب افزایش بار همه گیری ویروس کرونا و گسترش آن شود. نباید تجمع را به وسایل حمل و نقل عمومی محدود کنیم چراکه تجمع در محیط‌های بسته، رفت و آمد‌ و سفر‌های غیرضروری می‌توانند خطرآفرین باشند.

سوری افزود: کانال‌های آلودگی باید شناسایی شوند و بیماریابی فعال و غیرفعال باید کاملا گسترش پیدا کند تا شانس مواجهه افراد حساس و غیرسالم را با افراد دیگر به حداقل برسانیم.

او ادامه داد: در حال حاضر عمده‌ترین استراتژی که کشور باید به آن توجه کند این است که بیماریابی را هم در حد فردی و هم در سطح طغیان‌ها بررسی کند. یعنی خوشه‌های ابتلا در سطح جامعه در محله‌ها، در خیابان‌ها، در روستا‌ها و شهر‌ها شناسایی شوند و از کل جامعه جدا نگه داشته و در نهاینت قرنطینه شوند تا احتمال مواجهه با ویروس را در افراد به حداقل برسانیم.

استفاده صحیح از یک ماسک استاندارد کفایت می کند

سوری بیان کرد: اگر ماسک استاندارد باشد و درست استفاده شود، نیازی به استفاده از دو ماسک نیست. مشکل این است که بعضی از ماسک‌هایی که در بازار است، استاندارد نیستند و احتمال ورود ویروس از منافذ آن‌ها وجود دارد.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا گفت: نمی‌شود از مردم خواست که دو ماسک بزنند، زیرا یک سری محدودیت‌هایی برای بعضی از افراد وجود دارد. مثلا افراد مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی یا سالمندان پر خطر و کودکان به هیچ وجه نباید از دو ماسک استفاده کنند زیرا این کار نه تنها مفید نیست، بلکه مضر هم هست و به ریه هایشان آسیب می‌رساند.

سوری تصریح کرد: در هر محیط مرطوبی، شانس ابتلا به کرونا افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین بهتر است که در روز‌های بارانی و در هر شرایطی که ماسک، مرطوب شد حتما آن را تعویض و با یک ماسک خشک جایگزین شود.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا ادامه داد: ویروس مرتبا در حال جهش پیدا کردن است و حتی در ایران هم می‌تواند جهش جدیدی داشته باشد. جهش ویروس تابع محیط و کشور نیست و اسامی نظیر ویروس انگلیسی و ویروس نیویورکی صرفا به دلیل رخ دادن جهش ویروس در آن کشور است.

او در پایان گفت: جهش ویروس عمدتا در محیط و بدن موجود زنده رخ می‌دهد نه در محیط بیرون؛ در صورت عدم ارتباط با فرد دیگر، این جهش می‌تواند فقط در بدن خود فرد اتفاق بیفتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها