نصرت‌الله لطفی، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

نه از سلامت مردم غافل شدیم نه از گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن / 5 بند قطعنامه روز 22 بهمن از صحیفه امام خمینی(ره) نوشته شد

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ما نه از سلامت مردم غافل شدیم و نه از گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن. کارگروه‌های 24گانه از شهریور فعالیت خود را برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر آغاز کردند و هیچ برنامه‌ای از مراسم دهه فجر تعطیل نشد.

نه از سلامت مردم غافل شدیم نه از گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن / 5 بند قطعنامه روز 22 بهمن از صحیفه امام خمینی(ره) نوشته شد
کد خبر: 467985
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۱:۱۶:۰۳

اعتمادآنلاین| قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به انتقادهایی نسبت به کمرنگ شدن نام و یاد امام خمینی (ره) در مراسم روز 22بهمن، گفت: پنج بند قطعنامه روز 22 بهمن دقیقا از صحیفه امام خمینی (ره) نوشته شد.

نصرت‌الله لطفی در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراسم روز 22 بهمن امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ما نه از سلامت مردم غافل شدیم و نه از گرامیداشت یوم‌الله 22 بهمن. کارگروه‌های 24گانه از شهریور فعالیت خود را برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر آغاز کردند و هیچ برنامه‌ای از مراسم دهه فجر تعطیل نشد.

وی ادامه داد: مراسم روز 22 بهمن با شور انقلابی و احساس تکلیف انقلابی مردم برگزار شد. رهبری هم در وصف برگزاری این مراسم فرمودند که مردم با ابتکار جدیدی اجاره ندادند مراسم روز 22 بهمن تعطیل شود.

لطفی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها هم در پوشش این برنامه تلاش کردند اما آنچه در رسانه‌ها منتشر شد، یک‌دهم آنچه نبود که در میدان عمل اتفاق افتاد. به توفیق الهی نه هیچ مشکل امنیتی و هیچ حادثه‌ای بابت تصادف خودرویی ایجاد نشد.

میثمی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم 22 بهمن همه دستگاه‌ها همکاری خوبی داشتند اما بعضی نهادها و ارگان‌ها به صورت ویژه ای خوش درخشیدند. سازمان بسیج، سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح، صداوسیما و سایر نهادها ورود قوی برای برگزاری این مراسم داشتند. ما امسال برای اولین بار جلسات خود را کشوری برگزار کردیم.

وی در ادامه با انتقاد از مطرح شدن این مسأله که یاد امام خمینی (ره) در مراسم 22 بهمن کمرنگ شده است، گفت: با وجود حلاوت مراسم 22 بهمن، متاسفانه از عصر آن روز برخی از بداخلاقی‌ها با مطامع جناحی راه افتاد. با تهمت‌های ناجوانمردانه اعلام کردند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنبال فراموشی نام امام خمینی هست. درحالیکه پنج فراز از قطعنامه ما دقیقا از صحیفه امام خمینی(ره) بود. شورای هماهنگی براساس اعتقاد خود مراسم 14 خرداد، 12 بهمن و سایر مراسم دهه فجر را برگزار کرد. آیا منتقدان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نمی شناسند که این اتهام‌ها را وارد می کنند؟ ما به منتقدین گفتیم مطرح کردن این مسائل بهانه جویی است. خیلی دردناک بود که گفته شد امام دچار غربت شده است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران با اشاره به بیانات امام خمینی مبنی بر اینکه بیداری ملت ایران از نشانه‌های ظهور و سرآغاز انقلاب جهانی حضرت ولیعصر(عج) است، گفت: در عمل شاهدیم که بعد از 42 سال، انقلاب اسلامی بقا، استمرار و پیشرفت روزافزون داشته است‌.

وی ادامه داد: در روزگاری حتی حوزه‌های علمیه به فریاد فداییان اسلام نمی رسید. حالا آن دوران را مقایسه کنید با حماسه ای که با شهادت شهید حججی و سلیمانی ایجاد شد. امروز میلیون‌ها نفر حاضرند جان خود را فدای نایب امام زمان کنند این‌ها نشانه‌های ظهور نیست؟ با وجود همه توطئه‌ها، فشارها، تحریف‌ها و بیماری کرونا بعد 42 سال مردم در مراسم 22 بهمن حماسه دیگری آفریدند. با آن حال جایی که باید بلندگوی دفاع از تفکر امام باشد، محور پخش مصاحبه‌های افرادی است که رضاخان را رضاشاه کبیر می نامند و از او دفاع می کنند. مساله ای که آقای لطفی اشاره کرد، مساله جناحی نیست بلکه مسأله انقلاب و ضدانقلاب و نفوذ در جایگاه‌های حساس است.

وی ادامه داد: سال 1400 یک پدیده استثنایی است و دو 15 شعبان در این سال وجود دارد البته این‌ها بهانه ای برای توجه به امام زمان است. اعتقاد ما این است که هرچه داریم به واسطه امام زمان است. اگرچه در جامعه به امام زمان توجه کافی نشده است. اگر این حجت را نشناسیم، گمراه شده ایم. دستیابی به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر شناخت امام عصر است‌. صداوسیما آنقدر که برای فوتبال وقت می گذارد، برای شناخت امام زمان چقدر وقت گذاشته است؟در حالیکه‌هالیوود به مسائل اخرالزمانی ورود کرده است، سینمای ما چقدر وقت گذاشته است؟

در ادامه این جلسه، هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه انجام شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها