پرویز یزدان‌پناه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه‌وبویراحمد:

مردم رعایت کنند / شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در این استان خبر داد و گفت: مردم رعایت کنند. سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز می‌شود و در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید.

مردم رعایت کنند / شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 468121
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۰ ۱۶:۳۴:۵۶

اعتمادآنلاین| رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در این استان خبر داد و گفت: مردم رعایت کنند.


پرویز یزدان‌پناه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک هم استانی 34 ساله در چهارم بهمن ماه با تشخیص بیماری غیرکرونایی در اهواز بستری و در تاریخ 18 بهمن ماه با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص و به خانه‌‌اش در دهدشت مراجعه می‌کند و تا 24 بهمن ماه در منزل تحت درمان بوده است.

وی عنوان کرد: این بیمار 25 بهمن ماه به بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت مراجعه و با تشخیص کرونا و درگیری ریوی بستری می‌ شود و به دلیل وخامت اوضاع در تاریخ 29 بهمن ماه به بیمارستان شهید جلیل انتقال داده می‌شود و روز هشتم اسفندماه در بخش مراقبت‌های ویژه فوت می‌کند.

یزدان‌پناه اضافه کرد: با شک به کرونای انگلیسی نمونه مرحوم به تهران فرستاده شد که جواب نمونه مثبت بود و وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته که در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل‌هایی بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی در پیش روی مردم استان است.

وی نسبت به پرهیز از عادی‌انگاری شیوع کرونا و احتمال بازگشت موج جدید بیماری هشدار داد و گفت: سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز می شود و در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در 24 ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید19 جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به 449 نفر رسیده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه هم اکنون 135 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 38 نفر مبتلای قطعی و 8 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند، ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی تاکنون 24925 مورد گزارش شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها