انتخاب اولین مسلمان برای رهبری حزب کارگر اسکاتلند

انس سرور، مسلمان پاکستانی‌تبار، با تبدیل شدن به اولین مسلمان در بریتانیا که رهبری حزب کارگر اسکاتلند را به دست می‌گیرد، به یک سنت خانوادگی ادامه داد.

انتخاب اولین مسلمان برای رهبری حزب کارگر اسکاتلند
کد خبر: 468186
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| انس سرور، مسلمان پاکستانی‌تبار، با تبدیل شدن به اولین مسلمان در بریتانیا که رهبری حزب کارگر اسکاتلند را به دست می‌گیرد، به یک سنت خانوادگی ادامه داد.

پدر او محمد، اولین نماینده مسلمان در اسکاتلند بود که در سال 1997 به نمایندگی از منطقه گلاسکو مرکزی به مجلس اسکاتلند راه یافت. وی بعدها به پاکستان برگشت و فرماندار منطقه پنجاب در زادگاهش پاکستان شد.

انیس سرور که متولد 1983 در پایتخت اسکاتلند است، با به دست آوردن 57 درصد از آرای درون‌حزبی توانست رقیب خود مونیکا لنون را شکست دهد.

او در سال 2010 شغل دندانپزشکی خود را رها کرد و وارد دنیای سیاست شد و کرسی منطقه وست مینستر را در انتخابات پارلمانی به دست آورد.

وی همزمان با نمایندگی مجلس، از سال 2011 تا 2014 به عنوان معاون حزب کارگر اسکاتلند فعالیت کرد و همچنین کار هماهنگی مبارزات حزب در جریان همه‌پرسی استقلال را بر عهده داشت. وی همچنین پس از استعفای یوهان لامونت، رهبر این حزب، در سال 2014 به عنوان سرپرست حزب فعالیت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها