کد خبر: 468278
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۰:۴۱:۰۰
| |

سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران:

وسعت یک ملت نیز به وسعت اندیشه و باور‌های آن است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جامعه‌ای دارای ارتفاع شخصیت است که دارای سپهری از اندیشمندان باشد؛ وسعت یک ملت نیز به وسعت اندیشه و باور‌های آن است؛ ما تجربه‌های زیادی در این حوزه داریم؛ اینجا انسان‌ها درجه‌بندی می‌شوند

وسعت یک ملت نیز به وسعت اندیشه و باور‌های آن است
کد خبر: 468278
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سرلشکر سلامی گفت: جامعه‌ای دارای ارتفاع شخصیت است که دارای سپهری از اندیشمندان باشد؛ وسعت یک ملت نیز به وسعت اندیشه و باور‌های آن است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز دوشنبه در پانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم که در ستاد کل سپاه پاسداران برگزار شد، اظهار کرد: عزیزانی که در حوزه اندیشه و تفکر در سپاه مجاهدت می‌کنند، پرچم‌دار آگاهی و نشر معارف دین و مروجان تفکر انقلابی در مجموعه سپاه هستند؛ وحی با واژه «اقراء» آغاز شده و این نشان‌دهنده اهمیتی است که خدا برای کتابت، اندیشه و تفکر قائل است.

وی ادامه داد: هویت حقیقی انسان به قوه تفکر و اندیشه او بستگی دارد و حیات واقعی هر انسانی به بلندای اندیشه او است؛ لذا مروجان علم و معرفت و دانش هرگز نمی‌میرند، مثل شهدا الهام‌بخش هستند و زندگی ایجاد می‌کنند و به زندگی معنا می‌بخشند.

فرمانده کل سپاه افزود: جامعه‌ای دارای ارتفاع شخصیت است که دارای سپهری از اندیشمندان باشد؛ وسعت یک ملت نیز به وسعت اندیشه و باور‌های او است؛ ما تجربه‌های زیادی در این حوزه داریم؛ اینجا انسان‌ها درجه‌بندی می‌شوند؛ گاهی یک نفر یک جامعه را تغییر می‌دهد و ماهیت جدیدی را در حیات بشر احیا می‌کند و به انسان‌ها رو‌ح و جان می‌بخشد؛ مثل حرکتی که امام (ره) در انقلاب اسلامی کرد و گفت که «انقلاب ما انفجار نور بود».

سردار سلامی گفت: علما و اندیشمندان مثل ستاره قطبی که در تاریکی شب راه را نشان می‌دهد، علامت‌ها و عامل هدایت بشریت هستند؛ جهل به معنای تاریکی و نبودِ نور است، با وجود این، وقتی نور نیست، تاریکی حس می‌شود.

وی بیان کرد: جامعه‌ای که بیدار نیست، اسیر و برده است و حیات ندارد؛ لذا برای او تصمیم می‌گیرند و او را راه می‌برند؛ حیات نباتی برای ملتی است که از توانمندی‌های خود استفاده نمی‌کند.

فرمانده کل سپاه افزود: جامعه‌ای که تفکر نمی‌کند، نمی‌بیند و نمی‌شنود، جامعه انسانی نیست؛ بلکه جامعه چهارپایان است؛ پس «آگاهی» حیات انسانی، روح بشریت و اصل وجود انسان است؛ تاریخ هم همین‌گونه به ما می‌آموزد؛ اینکه تمدن‌ها نتیجه درخشش عالمان و اندیشمندان و فرهیختگان هستند؛ البته زمانی که وارسته باشند.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: ما به تجربه دریافتیم که دسترسی به کرانه‌های تمدن اسلامی جز با تعقل، دانش و اندیشه ممکن نیست؛ ما هم به‌عنوان سپاه تجربه‌ای خاص داریم؛ زیرا تمام حرکات ما بر اساس شعور است و بر اساس تجربه در هر میدانی که آگاهانه وارد شدیم، موفق عمل کردیم.

وی گفت: کسی که در نقطه مرکزی سپاه ایستاده است، این‌گونه نیست که باید متفکرتر از سطوح پایینی سپاه باشد، بلکه همه باید متفکر باشند؛ زیرا ما با دشمنان جاهل زیادی روبه‌رو هستیم و این خطرناک است. ما با بی‌تقوایان روبه‌رو هستیم؛ کسانی که از قدرت‌های مادی و فیریکی قوی برخوردارند و فاقد ایمان الهی هستند.

فرمانده کل سپاه افزود: در مقابل آن‌ها، ما از ایمان و آگاهی برخورداریم؛ ولی سلاح‌های ما به پیشرفتگی آن‌ها نیست؛ این عدم تقارن را با ایمان جبران می‌کنیم. نگاشت این تجربیات و انتقال آن به نسل‌های آتی مهم است؛ زیرا سپاه نباید تغییر ماهیت و هویت در ساختار اعتقادی، ایمانی و فکری خود بدهد.

سردار سلامی افزود: پاسداران، کهنسال می‌شوند، اما کهنگی برای آن‌ها معنا ندارد؛ پاسداران باید ژرف‌اندیش باشند تا بتوانند در دنیای تفکر دشمنان نفوذ کنند و بدانند آن‌ها چگونه فکر می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما نهاد فاقد فکر نیستیم، افزود: ما هر روز با دشمن و الزامات جدیدی مواجه هستیم؛ لذا برای مواجهه با این موارد باید دائم فکر کنیم به عبارتی جنگ ما سلسله‌مراتبی نیست، بلکه اعتقادی است و انسان‌های ما همه به‌واسطه ایمان بزرگ هستند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: این ارزش قلم است که خداوند به قلمرو اینکه می‌نویسد، قسم خورده است؛ لذا ذهن‌ها باید بلد طیب باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها