توزیع نهال رایگان در بین تهرانی‌ها آغاز شد

معاون شهردار منطقه یک تهران گفت: توزیع نهال رایگان به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی و مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضاهای سبز شهری و خصوصی آغاز شد.

توزیع نهال رایگان در بین تهرانی‌ها آغاز شد
کد خبر: 468436
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۵:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مانی جعفریان معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک درباره توزیع نهال رایگان در بین تهرانی‌ها اظهارداشت:در راستای طرح استقبال از بهار، توزیع نهال رایگان شامل نهال های مثمر از جمله سیب، گوجه سبز، آلو به شهروندان، در بوستان های نیاوران، قیطریه، گلریزان آغاز و تا 15 اسفند 99 ادامه می یابد.

وی گفت: توزیع بروشور و دستورالعمل نحوه غرس و نگهداری از آن نیز توسط اداره فضای سبز این منطقه در محل های توزیع نهال انجام می شود تا اطلاعات لازم در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

جعفریان از دیگر اقدامات اجرایی در راستای حفظ و توسعه فضای سبز شهری را کاشت درختان به روش روت بال و همسازی سازی درختان در سطح فضای سبز منطقه یک دانست و گفت: کاشت درختان به روش روت بال به عملیات جا به جایی درختان از یک نقطه به نقطه دیگر بدون آسیب رسیدن به درخت می گویند که بر همین اساس بیش از 340 درخت به این روش به مساحت کاشت 1 هزار و 738 متر مربع از گونه های گیاهی چنار، عنبرالسائل، زیتون تلخ، بید مجنون، اقاقیا، یاس هلندی، بن سای زیتون با بن حدود 25 الی 40 در میدان شهید باهنر، خیابان شریعتی، بلوار اوشان، مقابل ساختمان شهرداری ناحیه 5 به منظور همسان سازی و افزایش تراکم درختان در سطح محدوده فضای سبز منطقه در طرح نهضت درختکاری کاشته شد.

وی با اشاره به اجرای عملیات جهادی به زراعی فضای سبز در شمال تهران گفت: طرح جهادی عملیات به زراعی، کندوکوب و هرس فضای سبز معابر، بوستان ها و جنگل های سطح منطقه یک با هدف ایجاد فضای مطلوب شهری، فرم دهی، جوان سازی و رفع خطر نیز از اقدامات اجرایی است.

معاون شهردار منطقه یک افزود: این عملیات از دی ماه با نخاله کشی و جمع آوری خاک مازاد و آلوده، خاکریزی، شخم و زیر رو کردن خاک، استفاده از کود گرانول غنی شده و شیمیایی فسفات تریپل، حذف کنده های خشک، آزاد سازی طوقه درختان، ترمیم تنه و تشتک درختان، کاشت درخت و درختچه، گل فصلی، مرمت انهار انجام گرفته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها