کد خبر: 468559
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۰۹:۱۳:۰۰
| |

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران:

مصوبه کسب و کار دانستن سردفتری ابطال شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از ابطال مصوبه کسب و کار دانستن سردفتری توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری خبر داد.

مصوبه کسب و کار دانستن سردفتری ابطال شد
کد خبر: 468559
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۰۹:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی خندانی در خصوص ابطال مصوبه کسب و کار دانستن سردفتری توسط دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: موضوعاتی درخصوص برخی از مواد قانون دفاتر اسناد رسمی در مورد نحوه جذب سردفتر به صورت شکایت در شورای رقابت مطرح شده بود. این شورا به این موضوع ورود کرد و معتقد بود که این موضوع ضد رقابت است؛ ما چندین مرتبه اعلام کردیم که سردفتری حوزه کسب و کار نیست و یک کار حاکمیتی است. چندین بار نیز به دوستان در شورای رقابت تذکر دادیم که این فضا فضایی نیست که مد نظر شماست اما متأسفانه اعضای شورا توجه نکردند و براساس شکایت‌های مختلفی که علیه کانون مطرح شده بود، به موضوع ورود کردند، رأی بدوی صادر شد و رای بر اصلاح مواد مذکور دادند که ماده 5 و 69 باید اصلاح شود. سپس کانون به این رأی اعتراض کرد و پرونده به هیات عمومی دیوان عدالت اداری ارسال شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: قاطعانه و با استدلال قوی اعلام کرده و می کنیم شورای رقابت حق ورود و اظهار نظر در حوزه سردفتری را ندارد و تاکید می کنیم این شورا باید در چارچوب تکالیف قانونی خود عمل کند. شورای رقابت باید به موضوعات اقتصادی ورود کند و حق ورود به این مسائل را ندارد. قانون ما قانون خاص است و زیرمجموعه قوه قضاییه و حاکمیت هستیم. همچنین نحوه عزل و نصب دفاتر ما مشخص است و ساز و کار دقیق و پیچیده‌ای دارد.

خندانی با بیان اینکه ورود شورای رقابت به حوزه سردفتران از ابتدا اشتباه بود، گفت: ما دفاعیات خود را ارائه کردیم و رأی اولیه که مبنی بر محکومیت صادر شده بود، بنا به اعتراض و دفاعیات دقیق و متقن ما توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد و خوشبختانه استدلالات ما را پذیرفتند که سردفتری شرایط خاص خود را دارد و از حوزه‌های حاکمیت و زیرمجموعه قوه قضاییه است.

وی اضافه کرد: آرای صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری لازم الاجراست و نهاد دیگری نمی‌تواند مجدداً به این موضوع ورود کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها