کد خبر: 468563
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۰۹:۲۳:۰۹
| |

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار مطرح کرد:

نارنگی چرا در بازار گران شد؟

اصغر یاوری، عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار اتمام نارنگی شمال و سرمازدگی نارنگی فسا و کازرون را علت اصلی گرانی این محصول در بازار اعلام کرد.

نارنگی چرا در بازار گران شد؟
کد خبر: 468563
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۰۹:۲۳:۰۹

اعتمادآنلاین| اصغر یاوری عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلایل گرانی نارنگی در بازار اظهار کرد: با توجه به اتمام نارنگی انشو ساری و قائم شهر و کاهش تقاضا برای نارنگی فسا و کازرون به علت سرمازدگی‌ اخیر، نرخ نارنگی با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است.

او قیمت هر کیلو نارنگی تخم‌پاکستانی فسا و کازرون در میدان مرکزی را 15 تا 20 هزار تومان و نارنگی بندری را 20 تا 35 هزار تومان اعلام کرد و افزود: مغازه داران سطح شهر بر مبنای فاکتور عمده فروشی حداکثر می‌توانند 35 درصد سود لحاظ کنند و عرضه با نرخ‌های بالاتر گرانفروشی است.


یاوری درباره دلایل عرضه گلابی با نرخ 125 هزار تومان در برخی از مغازه‌ها گفت: هم اکنون به علت آنکه فصل گلابی گذشته است و قیمت آن جز نرخ نامه نیست و تنها ممکن است مقداری گلابی در سردخانه‌ها نگه داری شده باشد. به همین دلیل این محصول در دسته میوه‌های فانتزی قرار می‌گیرد و با نرخ‌های بالایی در سطح شهر به فروش می‌رسد.

عضو اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با اشاره به اینکه مشکلی در عرضه سیب و پرتقال شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخیره سازی مناسب محصول در سردخانه‌ها جای هیچ گونه نگرانی برای تامین سیب و پرتقال شب عید نداریم و همواره به سورتینگ‌داران توصیه می‌شود که بار‌های خود را روانه بازار کنند، چرا که بعد از عید با عرضه محصولات سردرختی، تقاضایی برای سیب و پرتقال در بازار نیست.

او در پایان نرخ هر کیلو سیب درختی را 7 تا 15 هزار تومان و پرتقال را 10 تا 13 هزار تومان اعلام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها