کد خبر: 468571
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

پیشنهادهای «اعتمادآنلاین» برای تهران‌گردی در یک نوروز کرونایی دیگر:

پیاده‌گردی در تهران؛ بهترین گزینه برای عید کرونایی

تهران‌گردی مثل همیشه گزینه‌ای عالی برای آنهایی است که هم می‌خواهند در فضای باز باشند و از کرونا در امان بمانند و هم اینکه از تعطیلات خود استفاده مطلوبی کنند.

پیاده‌گردی در تهران؛ بهترین گزینه برای عید کرونایی
کد خبر: 468571
|
۱۴۰۰/۰۱/۰۳ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| همه ما دوست داشتیم که نوروز امسال اوضاع عوض شود؛ مثلاً خبر خوشی بیاید و بگوید که کرونا برای همیشه از بین ما رفته است. یا اینکه واکسیناسیون آن‌قدر خوب پیش رفته که شیوع ویروس کنترل شده و حالا دیگر وقت برکشتن به زندگی عادی است. اینها همه اما رویایی بود که محقق نشد و به همین دلیل هم اکثر متخصصان حوزه سلامت به مردم توصیه می‌کنند روند گذشته یعنی ماندن در خانه‌ها را در پیش گیرند و از حضور در جمع‌های شلوغ و سربسته خودداری کنند.

این کار اما حالا بعد از یک سال برای همه ساده نیست. به ویژه حال که نوروز هم رسیده، تعطیلات آغاز شده، سفر کردن مثل هر سال امکان‌پذیر نیست، مهمانی‌های خانوادگی جای پرخطری محسوب می‌شوند و گزینه زیادی روی میز نیست.

تهران‌گردی مثل همیشه گزینه‌ای عالی برای آنهایی است که هم می‌خواهند در فضای باز باشند و از کرونا در امان بمانند و هم اینکه از تعطیلات خود استفاده مطلوبی کنند. با پیاده‌روی در برخی نقاط زیبا، تماشایی و خوش آب‌وهوای تهران هم شهر را بیشتر می شناسید و هم اینکه بدون حضور در باشگاه‌ها که خطر ابتلا به کرونا را در پی دارند ورزش می‌کنید. نکته مثبت دیگر اینکه به واسطه حضور در فضای آزاد و نه سربسته می‌توانید سراغ پیاده‌روی‌های گروهی بروید.

گزینه اول؛ طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه

خیابان ولیعصر بلندترین خیابان خاورمیانه است (حدود 18 کیلومتر). خیابانی که حکم ستون فقرات تهران را دارد. از جنوب تهران و راه‌آهن شروع می شود و به شمال تهران می‌رود و در میدان تجریش به انتها می‌رسد.

اگر می‌خواهید در این خیابان پیاده‌روی‌ کنید، می‌توانید از میدان تجریش شروع کنید تا در سراشیبی بیفتید و کمتر خسته شوید. مسیر بین چهارراه پارک‌وی و میدان ونک هم ارزش پیاده‌روی دارد. مسیر بین تقاطع طالقانی تا تقاطع فاطمی هم پر از مراکز خرید است و اگر از تماشای خرید مردم در شهری زنده لذت می‌برید، این مسیر به شما توصیه می‌شود.

صدای جوی آب هرچه به تجریش نزدیک‌تر باشید زنده‌تر است. از ابتدای ولیعصر تا انتهای ولیعصر حتی دمای هوا چند درجه خنک‌تر می‌شود. هنگام پیاده‌روی در ولیعصر می‌توانید به گرافیتی‌های مخفی بر روی دیوارها دقت کنید. یا به درختان چنار قدیمی و بلند که از 2 طرف خیابان در حال رسیدن به یکدیگرند. بعضی از قسمت‌های ولیعصر با شاخ و برگ همین درختان مسقف شده است.

خیابان ولیعصر

زیباترین و مدرن‌ترین سازه شهر تهران در دل طبیعت

گزینه بعدی یکی از زیباترین سازه‌های شهر تهران است. در این سال‌ها پل طبیعت تبدیل به یکی از نمادهای تازه‌ تهران شده. در نظر داشته باشید که این پل زیبا چندین جایزه‌ معماری برده است.

اگر به پل طبیعت بروید، می‌توانید به فودکورت داخل پل هم سر بزنید. فودکورت راه چوبی کیفیت خوبی دارد و همزمان می‌توانید به منوی رستوران‌های چینی، هندی، ایتالیایی، آمریکایی، دریایی و فست‌فودی دسترسی داشته باشید.

مسیر پیاده‌روی پیشنهادی ما از سمت پارک طالقانی به پل طبیعت و بعد پارک آب و آتش است.

منظره‌ چراغانی پل طبیعت در شب حتماً خستگی را از تن‌تان خواهد برد. البته رقص نور و آب هم در شب‌های پارک آب و آتش ممکن است برایتان جذاب باشد.

پل طبیعت

مرکز شهر و بافت اصیل قدیمی

حتماً شما هم مثل خیلی از افراد دیگر شیفته محله‌های مرکز شهر تهران هستید. خیابان‌هایی که هنوز می‌توان عمارت و بناهای قدیمی را در آنها مشاهده کرد. اگر این‌طور است، بلوار کشاورز گزینه خوبی برای شما خواهد بود. مسیر پیاده‌روی پیشنهادی ما از سمت پارک لاله به بلوار کشاورز و سپس میدان ولیعصر است. بلوار کشاورز به طرز عجیبی با پارک لاله آمیخته و اخت شده. حتماً پیاده‌روی در بلوار کشاورز هم برای شما لذت‌بخش‌ خواهد بود، بلواری که به اعتقاد خیلی از تهرانی‌ها دوست‌داشتنی‌ترین بلوار تهران است.

در تمام روزهای هفته و در تمامی ساعات و در تمامی ماه‌های سال می‌توانید این مسیر راه امتحان کنید.

غرب تهران و یک گزینه مدرن و امروزی

در مقابل اما سلیقه برخی مدرن‌تر است؛ یعنی با اینکه پیاده‌روی را دوست دارند بیشتر ترجیح می‌دهند در یک محیط امروزی رفت‌وآمد کنند. اگر جزو این دسته افراد هستید، باید به سمت غرب تهران بروید. بام‌لند و دریاچه‌ چیتگر جزو جدیدترین اماکنی هستند که به تهران اضافه شده‌اند. بعد از ساخت این دریاچه‌ مصنوعی، تهرانی‌ها یک دلیل دیگر پیدا کردند که به غرب شهرشان سر بزنند.

کمتر جایی در تهران پیدا می‌شود که در آن حس کنار دریا به آدم دست بدهد. بعد از افتتاح بام‌لند گزینه‌های شکم‌گردی هم در اطراف دریاچه زیاد شده. اگر همزمان مرکز خرید، مسیر دویدن و پیاده‌روی و محلی برای آرامش می‌خواهید، بام‌لند و دریاچه‌ کنارش بهترین گزینه است.

تمساح در دریاچه چیتگر

علاوه بر این، مسیر قله توچال از بام تهران هم گزینه خوبی است. فقط این مسیر سربالایی است و یادتان نرود که کفش مناسب بپوشید. پارک ملت که شبیه به سنترال‌پارک شهر نیویورک است، پارک ساعی، پارک لاله، پارک آب و آتش، پارک جمشیدیه، دربند و درکه هم از دیگر گزینه‌هایی هستند که هم شهرت فراوانی دارند و هم فضای زیبایی برای گشت‌زنی و حتی استراحت دارند. هر وقت خسته شدید می‌توانید برای دقایقی کنار یکی از درخت‌ها یا جوی آب بنشینید و هوایی تازه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها