کد خبر: 468589
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۰:۰۱:۰۰
| |

میشل عون، رئیس جمهور لبنان:

لبنان را دست کسانی نمی‌سپارم که مسئولیت خرابی آن را برعهده دارند

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد که وی کشور را دست کسانی که مسئولیت خرابی آن را برعهده دارند، نمی‌سپارد و در مقابل فشارها می‌ایستد.

لبنان را دست کسانی نمی‌سپارم که مسئولیت خرابی آن را برعهده دارند
کد خبر: 468589
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۰:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان به برخی از شخصیت‌هایی که با او دیدار داشتند، اعلام کرد که وی در قصد و نیت سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف درباره ائتلاف با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه و دیگران برای تشکیل دولتی منسجم شک دارد.

روزنامه الاخبار نوشت، میشل عون گفت: این ائتلاف همچنین شامل ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی است و هدف از فشارها تشکیل دولتی است که قادر به سیطره بر اوضاع و ممانعت از بررسی دقیق حساب‌های بانک لبنان و کارشکنی در امکان ازسرگیری مذاکرات سیاسی میان گروه‌های لبنانی است.

میشل عون معتقد است که حریری به دلیل حمایتی که از گروه‌های داخلی و خارجی دریافت می‌کند، سقف را بالا می‌برد. وی گفت: من نمی‌توانم کشور را دست کسانی بسپارم که مسئولیت خرابی آن را برعهده دارند.

در مقابل فشارها نیز می‌ایستم و از حق خود برای ایفای نقش شریک کامل دفاع می‌کنم. زمانی که نخست‌وزیری از یک طبقه سیاسی می‌خواهند پس این یعنی من شریک کاملی در این مسئله هستم.

اما اگر راهکار دیگری دارند باید آن را بیاورند. اما باید نخست‌وزیری خارج از این طبقه سیاسی که مسئول خرابی کشور هستند، معرفی کنند.

الاخبار نوشت: میشل عون از نیت تیمی که علیه او ایستاده‌اند و برای تحمیل خواست و اراده خود بر همگان و حتی نظارت بر صرف هرگونه کمک‌های بین‌المللی به لبنان تلاش می‌کنند و هدف واقعی‌شان از سرنگونی دولت حسان دیاب نیز همین بود، خبر دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها