نماینده پارلمان عراق:

سکوت بغداد سبب تکرار حملات آمریکا به الحشد الشعبی می‌شود

یک نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «الفتح» گفت که سکوت دولت در برابر جنایت‌های آمریکا علیه الحشد الشعبی، زمینه تکرار این حملات را فراهم می‌کند.

سکوت بغداد سبب تکرار حملات آمریکا به الحشد الشعبی می‌شود
کد خبر: 468591
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «احمد علی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که حمله اخیر آمریکا در مرز سوریه، داخل خاک عراق رخ داده و حقیقت روشن و طرف‌های مسئول این حملات نیز مشخص هستند.

وی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تأکید کرد که سکوت دولت [مصطفی الکاظمی] در قبال جنایت‌های آمریکا علیه الحشدالشعبی شک‌برانگیز است چرا که هیچ موضع رسمی و صریح در قبال اقدامات آمریکا اتخاذ نکرده است.

او تصریح کرد که سکوت دولت در قبال جنایت‌های آمریکا زمینه را برای تکرار چنین جنایت‌هایی فراهم می‌کند چرا که این حمله آخرین حمله علیه الحشدالشعبی نخواهد بود و در نتیجه این سکوت این حملات تکرار خواهد شد.

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که دولت ملزم به اتخاذ موضع روشن و صریح در مقابل آمریکاست چرا که تحقیقات ثابت کرده که بر خلاف ادعاهای واشنگتن این جنایت در داخل عراق رخ داده نه خارج از آن.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه گذشته منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند.

اما سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرد که آمریکا مواضع الحشد الشعبی را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف قرار داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها