معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیش از 80 درصد کودکان کار خیابانی، ایرانی نیستند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 80 درصد کودکان کار خیابانی کشور غیر ایرانی هستند که 60 درصد آن‌ها مدارک هویتی لازم را ندارند.

بیش از 80 درصد کودکان کار خیابانی، ایرانی نیستند
کد خبر: 468593
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۰:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| وحید قبادی دانا صبح سه شنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در فرمانداری بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: خانواده نخستین رسالت را برای صیانت از حقوق کودکان دارد لذا پدر و مادر مهمترین مدافع حقوق کودکان خواهند بود که این مسئله منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور است.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق برخوردی از سلامت و تحصیل را دو اصل مهم برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: ایجاد شرایط مناسب برای سلامت اجتماعی، معنوی و جسمی از دیگر حقوق کودکان بوده که ممکن است در شرایطی این موارد به خطر بیفتند.

وی در ادامه به تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی اشاره داشت و افزود: یکی از راه‌های مناسب برای تسهیل حقوق کودکان این قانون است.

قبادی دانا با تشریح این قانون که بیش از یک دهه معطل مانده بود، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف باید در اجرای این قانون رابطه تنگاتنگی داشته باشند تا بتوانند خدمات مناسبی را ارائه دهند.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه به وضعیت‌های مخاطره امیز کودک، طبق قانون مصوب مجلس اشاره داشت و تصریح کرد: اگر کودک و نوجوان در این شرایط قرار بگیرد طبق وظیفه قانونی و شرعی باید اقدامات فوری انجام شود زیرا در صورت بی توجهی مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: امروز از کشورهای همسایه به صورت قانونی و غیر قانونی مهاجرانی به ایران می آیند که مدارک لازم را ندارند.

قبادی دانا تاکید کرد: بیش از 80 درصد کودکان کار خیابانی کشور غیر ایرانی هستند که 60 درصد آن‌ها مدارک هویتی لازم را ندارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وظیفه بهزیستی در خصوص شناسایی، پذیرش و حمایت از کودکان کار اشاره داشت و گفت: آحاد مردم نیز در این حوزه وظیفه اجتماعی دارند.

وی افزود: طبق قانون تمام اقدامات باید با اولویت کودک در خانواده صورت گیرد.

قبادی دانا در انتها با اشاره به دام‌های متعدد سازمان‌های بین المللی برای ایران، گفت: با هوشمندی باید مراقب باشیم که در دام آن‌ها نیفتیم و برای این امر نیاز است نظام به مشکلات کودکان در معرض خطر رسیدگی کند تا بهانه‌ای به دشمنان ندهیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها