وزیر امور خارجه افعانستان:

دولت کابل مخالف حضور و مشارکت طالبان در انتخابات نیست

وزیر امور خارجه افغانستان اعلام کرد، دولت کابل مخالف حضور و مشارکت طالبان در انتخابات نیست چرا که این اقدام اعتماد مردم افغان به این گروه شبه‌نظامی را به بوته آزمایش خواهد گذاشت.

دولت کابل مخالف حضور و مشارکت طالبان در انتخابات نیست
کد خبر: 468641
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| "محمد حنیف اتمر"، وزیر امور خارجه افغانستان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ما حقوق طالبان به عنوان شهروندان افغان را درک می‌کنیم. اگر آنها به فکر مردم افغان هستند، اگر متقاعد شده‌اند که برای مردم افغان می‌جنگند و اگر فکر می‌کنند

که اعتماد مردم را بدست آورده‌اند پس لطفا اجازه دهید در انتخابات شرکت کنند و ببینند که آیا افغان‌ها می‌خواهند جایگاه طالبان را قبول کنند یا خیر. این انتخابات معیار اعتماد مردم افغان به ما یا طالبان خواهد بود.

در اواخر فوریه، محمد حنیف اتمر به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که دولت افغانستان هیچ ضرب‌الاجلی در مذاکرات با جنبش طالبان تایید نکرده و به خاطر مسئولیتی که در قبال مردم افغان دارد نمی‌تواند مذاکرات را رها کند. این دیپلمات ارشد افغان تاکید کرده بود که کابل همچنان به این روند صلح متعهد است و هرگز میز مذاکرات را ترک نمی‌کند.

مذاکرات صلح بین‌الافغانی (دولت و طالبان) سپتامبر سال گذشته در دوحه قطر آغاز شد اما تاکنون از پایان دادن به رویارویی‌ها در افغانستان ناکام بوده است. برعکس، افغانستان شاهد موجی از بمب‌گذاری‌ها و درگیری‌ها در ماه‌های اخیر بوده و ارتش به انجام عملیات‌های معمول علیه شبه‌نظامیان طالبان ادامه می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها