کد خبر: 468700
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۳:۱۲:۴۵
| |

با رای نمایندگان مجلس تصویب شد؛

معافیت از مالیات و عوارض نقل و انتقال برای نقل و انتقال‌های پولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌های زیربنایی

نمایندگان مجلس، معافیت مالیاتی برای نقل و انتقال دارایی‌ها جهت فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم برای پروژه‌های زیربنایی و صنعتی تعیین کردند.

معافیت از مالیات و عوارض نقل و انتقال برای نقل و انتقال‌های پولی صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌های زیربنایی
کد خبر: 468700
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۳:۱۲:۴۵

اعتمادآنلاین| در جریان جلسه صحن علنی امروز سه شنبه 12 اسفند مجلس شورای اسلامی و در جلسه نوبت صبح، نمایندگان مجلس با بند الحاقی (21) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بندالحاقی (21) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع پروژه های زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای‌، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از صندوق های سرمایه‌گذاری پروژه که پذیره‌نویسی آن‌ها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکت‌های موسس، ناشی از انتقال آورده غیر نقدی به شرکت‌های سهامی عام در شرف تاسیس که بمنظور ایجاد و تکمیل پروژه ای تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرح‌های تملک دارایی های سرمایه‌ای و حمل و نقل شکل می‌گیرد و مجوز عرصه عمومی و تاسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ می گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها