افزایش 25 درصدی تعرفه بهای خدمات در بهشت زهرا

اعضای شورای شهر تهران با 14 رأی موافق افزایش بهای خدمات شهری در بودجه 1400 شهرداری تهران را به تصویب رساندند که بر اساس آن تعرفه بهای خدمات در بهشت زهرا 25 درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش 25 درصدی تعرفه بهای خدمات در بهشت زهرا
کد خبر: 468720
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۳:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران بررسی افزایش بهای خدمات شهری در بودجه 1400 شهرداری تهران بررسی شد.

زهرا صدراعظم نوری،رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این باره گفت: پیوست 4 لایحه شهرداری تهران در ارتباط با بهای خدمات مربوط به بهای خدمات پسماندهای عادی است. در این لایحه هزینه جمع آوری و حمل هر کیلو پسماند عادی از 1300 به 1650 افزایش یافت.

وی ادامه داد: هزینه دفن یک کیلو پسماند عادی در شهر تهران از 700 در سال 99 به 782 ریال افزایش یافته است و در مجموع بهای خدمات مدیریت پسماند 21.5 درصد افزایش می‌یابد. همچنین برای تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا، ضریب تشویقی برای گسترش تفکیک از مبدا تعریف شد و ضریب E2 از یک به 0.7 کاهش یافت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به پیوست پنجم که درباره حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار است گفت: حق بهره برداری غرف میادین میوه‌ و تره‌بار به تفکیک نوع کاربری؛ 50 درصد قیمت مبالغ حق‌ بهره‌برداری به عنوان پایه برای لحاظ در دوره بعد خواهد بود.

وی درباره بهای خدمات در بهشت زهرا گفت: تعرفه بهای خدمات بهشت زهرا به میزان 25درصد افزایش یافت. همچنین نرخ ورودی وسایل نقلیه میدان مرکزی میوه ‌و تره‌بار به صورت میانگین 20 درصد افزایش یافت.

نوری درباره تعیین نرخ ورود خودرو به پارک سرخه حصار گفت: نرخ ورودی به سرخه حصار برای خودروهای سواری 3500 تومان، سنگین سواری 15 هزار تومان، کامیون تا 20 تن، 25 هزار تومان و موتور سیکلت 2 هزار تومان است.

عضو شورای شهر تهران درباره نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بی‌کانون نیز گفت: نرخ پایه بهای خدمات هر متر مربع در سال 1400، شامل استقرار کالا و محصولات تولیدی و خودرو روزانه 7800 تومان و برای مشاغل سیار غیرموتوری 15 هزار تومان است.

وی همچنین به افزایش نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: کیوسک‌ها در سه درجه سطح‌بندی شده‌اند. قیمت درجه یک از 1200 به 2500، در کیوسک در جه دو از 800 به 1000 و در کیوسک در جه سه از 400 به 500 افزایش یافته است. نرخ بهای خدمات کیوسک‌های مطبوعاتی در مجموع 25درصد افزایش یافت.

نوری درباره نرخ بهای خدمات دفع پسماندهای پزشکی، صنعتی و کشاورزی گفت: نرخ بهای دفع پسماندهای پزشکی برای تقدیر از کادر پزشکی به دلیل شرایط کرونا بدون تغییر می‌ماند. هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای بی‌خطر به 7هزار تومان، هزینه جمع آوری و حمل پسماندهای صنعتی به 3600 و دفن پسماندها در حدود 1040 تومان در هر کیلو خواهد بود. در مجموع هزینه جمع آوری و حمل پسماند به روش مخزن متحرک 3هزار و 200 تومان شد.

وی درباره بهای خدمات جمع آوری هر تُن پسماند ساختمانی و عمرانی گفت: بهای خدمات هر تُن پسماند ساختمانی به 3هزار و 500 تومان افزایش یافت.

گفتنی است لایحه افزایش هزینه‌های سلامت و محیط زیست با 14 رای موافق به تصویب رسید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها