کد خبر: 468746
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۴:۳۹:۳۶
| |

مجلس تصویب کرد

مجوز نصب کنتورهای حجمی و هوشمند چاههای آب کشاورزی در سال آینده

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به شرکتهای آب منطقه‌ای استانها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه دادند هزینه‌های خرید و نصب کنتورهای حجمی و هوشمند چاههای آب کشاورزی مجاز را تامین و اصل این تسهیلات را به صورت اقساط از صاحبان چاه‌ها دریافت کنند.

مجوز نصب کنتورهای حجمی و هوشمند چاههای آب کشاورزی در سال آینده
کد خبر: 468746
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۲ ۱۴:۳۹:۳۶

اعتمادآنلاین| نمایندگان‌ در جلسه علنی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای بند الف تبصره 8 ماده واحده لایحه بودجه را به تصویب رساندند که براساس آن در اجرای بند (ب) ماده (35) قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز را از محل طرح‌های ذیل برنامه‌های 1306012000 و 1307002000 به عنوان سهم کمک بلاعوض دولت هزینه کند. سهم باقیمانده به عنوان سهم بهره‌برداران به صورت نقدی یا تأمین کارگر و تأمین مصالح یا کارکرد وسایل راه‌سازی و نقلیه یا تهاتر زمین و یا نصب شمارشگر(کنتور)های هوشمند بر روی چاههای دارای پروانه بهره‌برداری قابل پذیرش است.

در ادامه قاضی‌زاده هاشمی بند ب تبصره 8 که در آن به دولت اجازه داده شده بود اقداماتی را در راستای تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرحهای بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی انجام دهد به دلیل «عدم پیش بینی مبالغ» مراعا گذاشت.

در بند ج تبصره 8 که به تصویب مجلس رسید آمده است، شرکتهای آب منطقه‌ای استانها و سازمان آب و برق خوزستان مجازند از محل منابع داخلی خود و بخشی از اعتبارات طرح‌های تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تأمین هزینه‌های خرید و نصب شمارشگر(کنتور)های حجمی و هوشمند چاههای آب کشاورزی مجاز، اقدام کنند و به صورت اقساطی با زمانبندی که توسط وزرای نیرو و جهاد کشاورزی تعیین می‌شود، اصل این تسهیلات را بدون اخذ سود از صاحبان این چاه‌ها دریافت کنند. صددرصد (%100) اقساط وصولی برای اجرای طرح‌های احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در اختیار شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها