کد خبر: 468815
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

فرزانه‌ ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400 | نظر جبهه اصلاحات روی آقای ظریف است

فرزانه‌ ترکان گفت: آقایان اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی چهره‌های مورد نظر حزب برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. اما از آنجایی که جبهه اصلاحات روی آقای ظریف نظر دارد، ایشان اگر ورود به انتخابات را بپذیرند کارگزاران هم از آقای ظریف حمایت خواهد کرد.

انتخابات 1400 | نظر جبهه اصلاحات روی آقای ظریف است
کد خبر: 468815
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که کمتر از 4 ماه تا انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در سال 1400 زمان باقی مانده است، اصلاح‌طلبان، همچون انتخابات‌های گذشته، با بیم زیادی به آینده نگاه می‌نگرند؛ چرا که علی‌الظاهر شورای نگهبان کمافی‌السابق قصد رد صلاحیت چهره‌های موثر این جریان را دارد.

فرزانه‌ ترکان، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌باره اظهار داشت: انتخابات 1400 انتخاباتی بسیار مهم است و به همین دلیل همه باید سعی کنند تا بلکه بتوانیم با برگزار یک انتخابات پرشور بر مشکلات موجود غلبه کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: مشخصا درباره برنامه حزب کارگزاران باید بگویم، آقایان اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی چهره‌های مورد نظر حزب برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند. اما از آنجایی که جبهه اصلاحات روی آقای ظریف نظر دارد، ایشان اگر ورود به انتخابات را بپذیرند کارگزاران هم از آقای ظریف حمایت خواهد کرد. به همین دلیل منتظر نتیجه تعیین صلاحیت‌ها هستیم تا تکلیف مشخص شود.

او در ادامه با اشاره به نارضایتی عمومی در جامعه تصریح کرد: واقعیت چیزی جز این نیست که شرایط خوبی در کشور حاکم نیست و به همین دلیل سخت است مردم راضی به رای دادن شوند. در واقع اگر تا زمان انتخابات برجام احیا شود و اقتصاد به قول معروف تکانی بخورد، می‌توانیم به حضور مردم در پای صندوق رای امیدوار باشیم. به نظر من اگر گره FATF باز و موانع معیشتی برچیده شود، مردم حتما در روز انتخابات رای خواهند داد.

وی توضیح داد: نکته مهم این است که اعضای شورای نگهبان با در نظر گرفتن مشکلات کشور و گرفتاری‌هایی که زندگی را برای مردم روز به روز دشوارتر می‌کند، تدبیر به خرج داده و اجازه حضور همه سلیقه‌ها را در عرصه رقابت بدهد. اما اگر قرار بر رویه گذشته است، افکار عمومی نمی‌تواند خودش را برای رای دادن اقناع کند.

فرزانه ترکان در پایان گفت: اصلاح‌طلبان در حالی به استقبال انتخابات 1400 می‌روند که تردید زیادی نسبت به تایید صلاحیت چهره‌های موثر خود دارند. این فضای شک و تردید در حالی است که جریان اصلاحات خودش را مکلف به حضور همیشگی در صحنه انتخابات و سایر عرصه‌های سیاسی می‌بیند.

چکیده گفت‌وگو با فرزانه ترکان

-اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی چهره‌های مورد نظر حزب کارگزاران برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری هستند

-ظریف بیاید، کارگزاران از او حمایت می‌کند

-تردید زیادی نسبت به تایید صلاحیت چهره‌های موثر جریان اصلاحات وجود دارد

-جریان اصلاحات خودش را مکلف به حضور همیشگی در صحنه انتخابات و سایر عرصه‌های سیاسی می‌بیند

-گره FATF باز شود، موانع معیشتی برچیده می‌شوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها