کد خبر: 468861
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

برای افزایش مشارکت بررسی صلاحیت‌ها باید با نظر بازتری صورت گیرد / تامین سلایق مردم در چهارچوب قانون اساسی برای رشد مشارکت ضروری است

عضو حزب کارگزاران سازندگی تاکید دارد که برای افزایش مشارکت بررسی صلاحیت‌ها باید با نظر بازتری صورت گیرد چرا که تکرار تجربه اسفند 98 مشارکتی در همان ارقام را ثبت خواهد کرد.

برای افزایش مشارکت بررسی صلاحیت‌ها باید با نظر بازتری صورت گیرد / تامین سلایق مردم در چهارچوب قانون اساسی برای رشد مشارکت ضروری است
کد خبر: 468861
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۱:۳۰:۰۰

‌ اعتمادآنلاین| سید افضل موسوی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره چگونگی انتخابات پرشور و رابطه آن با نظارت استصوابی گفت: مقام معظم رهبری اخیرا فرمایشی درباره لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی با مشارکت حداکثری داشتند که باید از بیان ایشان تشکر کرد که در شرایطی که بعضی گروه‌های سیاسی در کشور پیدا و پنهان تلاش برای کاهش مشارکت دارند، ایشان چنین مساله ای را طرح کردند.

موسوی با بیان این که اصلاح‌طلبان مدافع انتخاباتی هستند که مشارکت بالا داشته باشد، افزود: در این شرایط که به هر حال نگرانی از ردصلاحیت‌ها نیز وجود دارد، اصلاح‌طلبان تصمیم به تشکیل و راه‌اندازی نهاد اجماع‌ساز، که زمینه‌ساز ایجاد جبهه اصلاح‌طلبان ایران شد، گرفتند.

وی درباره تاثیر مساله نظارت استصوابی بر مشارکت در انتخابات تاکید کرد: اگر به انتخابات مجلس یازدهم دقت کنیم، می‌بینیم چند مولفه در کاهش مشارکت و ثبت نرخ پایین مشارکت در انتخابات موثر بود.

وی درباره این دلایل تاکید کرد: به نظر می‌رسد مساله آرایش و چینش کاندیداهایی که تایید صلاحیت شدند، در نرخ مشارکت تاثیر داشت چرا که مشخصا سلایق بخشی از مردم در قالب کاندیداها در عرصه انتخابات تامین نشد و قاعدتا پایین‌ترین نرخ مشارکت در ادوار انتخابات در کشور ثبت شد.

موسوی با تاکید بر این که طبیعتا سایه نگرانی از رفتار شورای نگهبان بر سر اصلاح‌طلبان و برنامه‌های آنان وجود دارد، گفت: این مساله مانع از عمل به تکلیف و البته پیگیری برای تحقق قانونی مطالبات به حق اصلاح طلبان است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان این که نرخ مشارکت مولفه‌ای برای تامین امنیت ملی است و همه نهادها باید در جهت رشد آن تلاش کنند، گفت: هر کسی که دغدغه انقلاب، ایران و نظام را دارد باید در حوزه کاری خود به مساله تلاش برای رشد مشارکت فکر کند چرا که بدون شک این کار بدون تجدید نظر در برخی از رویه‌ها همچون بررسی صلاحیت‌ها محقق نمی‌شود.

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نباید به خاطر نگرانی از ردصلاحیت‌ها از زیر بار انتخابات شانه خالی کنند بلکه باید با شرایط چندین کاندیدا را در نظر داشته باشند تا در صورت ردصلاحیت‌ها به مشکل برخورد نکنند. علاوه بر این تواما باید به طور حتم از حضور در عرصه انتخابات با چندین کاندیدا اجتناب کنند.

چکیده گفت‌وگو با سید افضل موسوی

-اصلاح‌طلبان نباید به خاطر نگرانی از ردصلاحیت‌ها از زیر بار انتخابات شانه خالی کنند

-اصلاح‌طلبان باید شرایط چندین کاندیدا را در نظر داشته باشند تا در صورت ردصلاحیت‌ها به مشکل برخورد نکنند

-اصلاح‌طلبان باید به طور حتم از حضور در عرصه انتخابات با چندین کاندیدا اجتناب کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها