آمریکایی‌ها دیگر "ترویج دموکراسی" را اولویت سیاست خارجی خود نمی‌دانند

بر اساس یک نظرسنجی مربوط به مرکز "پیو"، تنها 20 درصد از آمریکایی‌ها حمایت از دموکراسی در کشورهای دیگر را یک اولویت ارشد سیاست خارجی آمریکا در نظر می‌گیرند و تازه آنها هم این امر را در انتهای 20 اولویت خود قرار داده‌اند.

آمریکایی‌ها دیگر "ترویج دموکراسی" را اولویت سیاست خارجی خود نمی‌دانند
کد خبر: 468864
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مرکز نظرسنجی پیو در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام داشت: تنها 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی به این به عنوان یک هدف اصلی سیاست خارجی آمریکا استناد کرده و آن را در قعر لیست 20 عنوان مطرح شده در نظرسنجی قرار داده‌اند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در ادامه این بیانیه تصریح شد: تنها حدود یک چهارم از دموکراتها و مستقلهای دارای گرایش دموکرات (24 درصد) حمایت از دموکراسی در خارج را یک اولویت دانسته‌اند و حتی حمایت جمهوریخواهان و آنهایی که گرایش به جمهوریخواهان داشته‌اند کمتر بوده است (15 درصد).

مرکز نظرسنجی پیو متذکر شد که اشاعه دموکراسی یک عنوان محبوب نزد روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب بوده و این مساله به زمان اعلامیه 1917 رئیس جمهور دموکرات وودرو ویلسون مبنی بر ورود آمریکا به جنگ جهانی اول برای آنکه جهان را "برای دموکراسی ایمن سازد" برمیگردد.

این بیانیه همچنین به طرز مشابهی حمایت از اشاعه دموکراسی را به جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور جمهوریخواه اسبق آمریکا، و جو بایدن، رئیس جمهور فعلی نسبت داد.

مرکز پیو از 2596 آمریکایی خواست برای یک گزارش درباره نگرشهای آنها در قبال سیاست خارجی از بین یک فهرست از 20 اولویت انتخاب کنند. مسائلی که در بالای لیست قرار گرفتند شامل حمایت از مشاغل آمریکا (75 درصد)، کاستن از گسترش بیماری‌های عفونی (71 درصد) و محافظت از حملات تروریستی (71 درصد) می‌شدند.

طبق اعلام مرکز نظرسنجی پیو، همچنین در قعر فهرست مساله کاستن از مهاجرت قانونی (22 درصد) و کمک به پناهجویان فراری از خشونت (28 درصد) قرار داشتند.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها