علی‌اکبر ثقفی، تهیه‌کننده سینما:

سینما به حال خود رها شده است!

یک تهیه‌کننده سینما در خصوص فضای این روزهای سینمای ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

سینما به حال خود رها شده است!
کد خبر: 468940
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۰:۴۴:۳۳

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر ثقفی، تهیه کننده سینما، درباره اهمیت فیلمسازی و حال و هوای این روز‌های سینما گفت: کشاورزی را در نظر بگیرید، اگر باران نبارد آیا کارش را تعطیل می‌کند؟ سینما هم به همین شکل است و بالای 6500 عضو خانه سینما داریم و حدود 10000 نفر سینماگر داریم که از این راه امرار معاش می‌کنند و نمیتوان فیلمسازی را تعطیل کرد همچنین ما به طور تقریبی 5000 پرسنل در سالن‌های سینما داریم و این افراد از چه راهی باید امرار معاش کنند؟

تهیه کننده فیلم «مرگ کسب و کار من است» در ادامه افزود: مسئولین و مدیران سینمایی و همچنین دولت و وزارتخانه باید فکر اساسی برای سینما کنند و تمهیداتی برای آن در نظر بگیرند. در حال حاضر ضربه اساسی به سالن‌های سینما خورده است این در حالی ست که 100 سالن هم امسال اضافه شده بود.

او اظهار کرد: بخشی از سینماگران نیز روی به شبکه نمایش خانگی آوردند و ساختار سینما و هنر نمایش تغییر پیدا کرده است و به علت شرایط بحرانی کرونا و خالی شدن سینما‌ها که به دلیل عدم برنامه ریزی مسئولان ذیربط است، سینما رها شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «روسی» درباره محتوای فیلم‌ها گفت: ما باید فیلمی بسازیم که فقط برای جشنواره و فرش‌های قرمز نباشد چراکه این جشنواره‌ها فیلم را ماندگار نمی‌کند؛ این محتواست که فیلم را غنی می‌کند مانند فیلم «باشو غریبه‌ای کوچک»، فیلم «بینوایان»، فیلم «خوشه‌های خشم» یا فیلم «نیاز» که هنوز هم زنده هستند و می‌توان آن‌ها را دید؛ در حال حاضر بعضی از فیلم‌هایی که زیاد می‌فروشد هجو هستند و حتی اسمشان نیز سخیف است و محتوا و معنایی را به مخاطب القا نمی‌کنند؛ ما در فیلم‌ها باید درد جامعه را بازگو کنیم یا اگر گودالی هست آن را نشان دهیم تا به دره سقوط نکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: رسالت سینما فیلم خوب است و کسانی که عاشق سینما هستند باید مدیریت شوند و وارد سینما شوند.

ثقفی درباره اکران آنلاین گفت: در این نوع اکران حفاظت از فیلم‌ها وجود ندارد و بسیار خطر قاچاق فیلم وجود دارد؛ دولت باید تضمینی دهد یا برنامه‌ای را پیاده کند که سرمایه فیلم هدر نرود حال این برنامه می‌تواند تخصیص بخشی از فروش نت باشد یا دیگر برنامه‌ها که نیاز به کارشناسی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها