کد خبر: 468949
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۰:۵۷:۰۰
| |

حسین ذوالفقاری، معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور:

مجوزهای تردد از سوی فرمانداری‌ها محدود شده است / سرنوشت نامعلوم یک مرزبان در جریان حمله چیش‌العدل به مرز سراوان / وزارت کشور برای بررسی حادثه سراوان هیات اعزام کرد

معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور از اعزام هیاتی از این وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی برای بررسی حادثه سراوان در استان سیستان‌وبلوچستان خبر داد و گفت: هم اکنون وضعیت سراوان آرام است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد.

مجوزهای تردد از سوی فرمانداری‌ها محدود شده است / سرنوشت نامعلوم یک مرزبان در جریان حمله چیش‌العدل به مرز سراوان / وزارت کشور برای بررسی حادثه سراوان هیات اعزام کرد
کد خبر: 468949
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۰:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون انتظامی امنیتی وزارت کشور از اعزام هیاتی از این وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی برای بررسی حادثه سراوان در استان سیستان وبلوچستان خبر داد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از ایرنا، حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی نوروز 1400 افزود: هم اکنون وضعیت سراوان آرام است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد.

براساس این گزارش، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور روز گذشته (سه شنبه) از حمله گروهک تروریستی به نیروهای مهندسی سپاه در منطقه بم پشت سراوان خبر داد.

روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با صدور اطلاعیه ای که نسخه ای از آن به ایرنا ارسال شده اعلام کرد: عناصر گروهک‌های تروریستی طی یک اقدام ناجوانمردانه به نیروی‌های مهندسی سپاه در منطقه بم پشت سراوان که در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم برای ساخت جاده‌های روستایی در حال فعالیت بودند حمله کرده که در این اقدام تروریستی یک نفر از کارکنان مهندسی مجروح و یک نفر مفقود شده است. این گونه حرکات مذبوحانه هیچ خللی در استمرار خدمت‌رسانی به مردم محروم این منطقه ایجاد نخواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از آنچه که درباره سراوان گفته شده بویژه در مورد کشته‌ها کذب محض است. آنچه که در سراوان رخ داد به این شرح است که در تاریخ چهارم اسفند ماه طبق گزارش نیروهای مستقر در مرز تعداد زیادی خودروی سوخت بر که خارج از طرق رزاق که طرح ویژه فروش سوخت از سوی مرزنشینان است در آن سوی مرز تجمع کرده و تنشی پیش آمد که در نتیجه آن یک نفر فوت شده و چهار نفر زخمی شدند.

معاون وزیر کشور افزود: هنوز معلوم نیست که تیراندازی به فرد فوت شده از داخل خاک ایران بوده یا از داخل پاکستان، این مساله به لحاظ نوع سلاح و همچنین به لحاظ نوع وقوع حادثه در حال بررسی است و نیروهای سپاه در حال بررسی این موضوع هستند. پس از این حادثه شماری از این افراد به فرمانداری دعوت شده و در آنجا توضیحات لازم به آن‌ها ارائه شد، در این جلسه تعداد معدودی شروع به تنش کرده و درگیری پیش آمد که در این درگیری نیز کسی کشته نشد، اما مورد زخمی داشتیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه فضاسازی از سوی معاندان و با هدف تحریک مردم بلوچستان انجام شد، در منطقه کورین زاهدان که پیش از این نیز تحرکاتی در آن سابقه داشته درگیری‌ها و تعرضاتی پیش آمد که منجر به شهادت یکی از مأموران شد و همین موضوع با جوسازی برخی از افراد ادامه پیدا کرد. تأکید داشتیم از هر گونه فضاسازی معاندان و مخالفان جلوگیری شود که در همین راستا با ریش سفیدان و سران قبایل گفت‌وگو شده و حتی تیمی از شورای امنیت کشور نیز به منطقه اعزام شده و موضوع را بررسی کردند.

به گفته ذوالفاری، با هوشیاری مردم بلوچستان در حال حاضر وضعیت در این منطقه آرام است و با طرح‌های پیشنهادی دولت و طرح‌های حمایتی چنین مسائلی رخ ندهد.

معاون وزیر کشور درباره حمله یکی از گروهک‌های تروریستی موسوم به جیش العدل به خودروی حامل مرزبانان در سراوان نیز گفت: از گذشته تاکنون هر از چندگاهی گروهک‌های تروریستی تحرک‌های این چنینی را در این مناطق انجام می دهند که یکی از این تحرکات نیز روز گذشته بود که متأسفانه به یکی از خودروهای مهندسی سپاه تعرض کرده که منجر به زخمی شدن یکی از افراد شد. سرنوشت یک تن دیگر نیز معلوم نیست و ما در حال بررسی این موضوع هستیم اما بعید است که او ربوده شده باشد.

ذوالفقاری درباره شایعه بمب گذاری در تهرانپارس نیز گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه درست نبوده و هیچ بسته ای تحت عنوان بمب در تهرانپاس کشف نشده است.

معاون انتظامی اجتماعی وزیر کشور با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی در کنترل بیماری کرونا گفت: چنین تجربه ای در کمتر کشوری رخ داده و باید از همه دست اندرکاران این امر تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: ارائه یکسری از مجوزهای تردد از سوی فرمانداری‌ها محدود شده است، پیشنهاد و خواهش ما از مردم این است که ترددهای غیرضروری خود را به حداقل رسانده و تا حد ممکن با پرهیز از سفرها و حضور در اماکن پرتجمع و مهمانی‌ها کمک کنند تا هر چه زودتر چرخه انتقال و گسترش کرونا محدود و ریشه کن شود.

ذوالفقاری در مورد وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس و عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی در آن گفت: در این خصوص بحث‌های مختلفی صورت گرفته و پروتکل‌های مختلفی پیرامون آن نوشته شده که بخشی از این پروتکل‌ها اجرا نشد. پیشنهاد دادم تا افرادی که وارد اتوبوس و مترو می شوند از طریق کد ملی و ارتباط موبایلی با سامانه ماسک شناسایی شده و در صورت ابتلا به کرونا از ورودشان جلوگیری شود که البته مشکلاتی در این زمینه وجود داشت و در حال نهایی سازی است.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال با افزایش تقاضای سفر و کمبود فضا در ناوگان حمل و نقل عمومی مواجه هستیم، در این راستا از مدت‌ها قبل پیشنهادی را به ستاد ملی مقابله به کرونا دادیم که افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش تعداد رام‌های مترو را دربربگیرد که دولت و سازمان برنامه و بودجه نیز با این موضوع موافقت کرده است.

ذوالفقاری گفت: وظیفه نظارت بر سفرهای برون شهری و رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در قطار، هواپیما و اتوبوس‌های بین شهری به عهده وزارت راه و شهرسازی است که در مقایسه با سفرهای درون شهری پروتکل‌ها بهتر رعایت می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها